Foto: Promo/Opel

Mnogi ljudi možda ne znaju, ali u svetu automobila postoje stručnjaci za takozvani "hipermiling", tehniku čiji je cilj vožnja na najefikasniji mogući način kako bi se postigla autonomija mnogo veća od one koju proizvođači inače propisuju. Primer je pređenih 2.095 kilometara sa jednim rezervoarom dizela zapremine 66 litara.

Arhitekta ovog poduhvata prošle godine bio je Felix Egolf, istaknuto ime kada se govori o ovoj vrsti rekorda, a njegovo „oružje“ bila je Opel Insignia 1.5D.

Put koji je prešao bio je duži od dve hiljade kilometara: počinje u Riselshajmu, domu Opela u Nemačkoj. Ideja je bila da se prođe kroz Hamburg, Berlin, Lajpcig, Minhen i Mersburg u četiri dana, da bi se na kraju vratio na početnu tačku.

Foto: Promo/Opel

Na mestu polaska, rezervoar od 66 litara je napunjen do vrha i zapečaćen. Prema kalkulacijama, da bi vozač mogao da pređe ovaj put, bilo je potrebno da Insignia ostvari realnu potrošnju od 3,5 l/100 km. Egolf smatra da je to moguće jer je uticaj koji vozač ima na potrošnju „veći nego što neki ljudi mogu da zamisle“.

Foto: Promo/Opel

„Moderni automobili postaju sve jeftiniji. Svaki gram CO2 je važan. Ali jedna varijabla se retko uzima u obzir: vozač. Međutim, on ima osnovni uticaj na potrošnju goriva automobila, a time i direktno na životnu sredinu“, ističe Egolf.

Foto: Promo/Opel

Prvo stajanje je na 400 kilometara, a kazaljka na instrument tabli jedva da se pomerila: potrošnja je 3,6 l/100 km – zahvaljujući činjenici da se veći deo puta odvija auto-putem i da je prosečna brzina 82,8 km/h. Drugog dana, rezultati su veoma slični, za 8 sati i 28 minuta prešao je još 700 kilometara, prosečnom brzinom od 84,8 km/h i sa potrošnjom od 3,6 l/100 km.

Foto: Promo/Opel

Trećeg dana obeleženog maglom i povremenim gužvama, Egolf se osvrće na veliki uticaj brzine na potrošnju, ističući kako neko ko vozi 120 km/h može potrošiti praktično duplo više goriva nego neko ko vozi 90 km/h. Na primeru putovanja od 360 kilometara, prvi vozač će to učiniti za tri sata, a drugi za četiri, ali će prvi na tom putu potrošiti 21,6 litara, a drugi samo 10,8, što je značajna razlika.

Na kraju trećeg dana prosečna brzina je 74,4 km/h, a potrošnja nepromenjena – 3,6 litara. Kako prenosi Auto Klub, kazaljka rezervoara je uveliko na nuli, ali na kraju Egolf u Opelu stiže na odredište u Riselshajm, gde je četiri dana pre toga napunio svoj rezervoar. Iz perspektive ovog čoveka i vožnje sa ovim motorom, još dugo po pitanju troškova i dometa neće biti ničeg toliko efikasnog kao što je dizel.

Bonus video: Vozili smo Opel Mokku, evo koliko troši