Foto:promo Toyota

Još jednom Japanci pokazuju koliko su pametni i napredniji od ostatka sveta. Konkretno, Toyota je davne 1997. godine prva predstavila serijski model automobila na hibridni pogon – to je bila “toyota prius”. Zato je danas ovaj brend najuspešniji kada govorimo o prodajnim rezultatima vozila na čistiji pogon. Tako hibridi u prvih devet meseci 2020. godine čine čak 52% ukupne prodaje Tojote.

Najduže od svih automobilskih proizvođača Toyota razvija hibridne sisteme za automobile. Moglo bi se komotno reći da su 20 godina ispred većine, jer je prvi model na hibridni pogon bio “prius” predstvaljen 1997. godine.

Ostali proizvođači su tek pre par godina počeli da razvijaju hibridne jedinice, da bi danas sve više njih nudilo hibridne verzije svojih modela.

Toyota Prius, Foto:Sebastien Mauroy promo Toyota

 

I dok neki tek počinju, Toyota u svojim aktuelnim modelima koristi već četvrtu generaciju hibridnog sistema (HSD-Hybrid Synergy Drive). Dakle, ako neko ima iskustva sa ovom vrstom pogona, to su Japanci iz Tojote. Zato i ne čudi što se njihovi modeli na čistiji pogon odlično prodaju.

Saznajte još:

Naime, interesovanje kupaca za Tojotine hibridne automobile i dalje je veliko, pa je u prvih devet meseci ove godine prodato 372.893 vozila, što čini 52% ukupne prodaje.

U Zapadnoj Evropi taj procenat je još izraženiji i iznosi više od 63% ukupne prodaje, dok je u Istočnoj Evropi oko 23%, što je odlična brojka, s obzirom na uslove i razvijenost ovog dela Starog kontineta.

Sveukupno, japanski brend je u Evropi prodao 715.081 primerak “tojote” i “leksusa”, nastavljajući tako rast tržišnog učešća na 6,1%. Iako je plasman manji za 15% u odnosu na isti period prethodne godine, japanski brend je ostvario bolje rezultate u odnosu na ukupno automobilsko tržište koje je smanjeno za 25% zbog posledica izazvanih pandemijom.

Foto: Sebastien Mauroy promo Toyota

Najprodavaniji Tojotini modeli u Evropi su “corolla” (138.337) , “yaris” (135.292) i RAV4 (106.137), i čine 57% od ukupno prodatih 664.157 vozila tokom prvih devet meseci 2020. godine.

Ove brojke pokazuju oporavak od velikog pada zabeleženog u toku drugog tromesečja ove godine. Veliko interesovanje kupaca u septembru, pre svega je bilo za novi “yaris”, koji je zabeležio najbolje prodajne rezultate u odnosu na bilo koji Tojotin model do sada.

Od hibrida najviše se traže: “corolla” (107.598), “C-HR Hybrid” (81.637) i “yaris hybrid” (66.340).

Foto:promo Toyota

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar