Posle nekoliko meseci iščekivanja, sinoć je u Muzeju Storico Alfa Romeo u italijanskom Areseu italijanski brend konačno predstavio novi supersportski model 33 Stradale. Ova dizajnerska skulptura na točkovima nosi naziv čuvenog pretka, a i sve ostalo na ovom automobilu trebalo bi da podseća na istorijski 33 Stradale iz 1967. godine, po mnogima jedan od najlepših automobila na svetu ikada.
Novi model svojim izgledom nedvosmisleno odaje počast slavnom pretku, a prilikom definisanja stila novog Alfa Romea 33 Stradale, dizajneri su koristili izraz „neophodna lepota“. To znači da automobil mora da privlači pažnju modernim elementima dizajna, a istovremeno da zadrži osnovnu „fizionomiju“ pretka.
I uspeli su: prednji kraj je „gladak“, a karakteristična srcolika rešetka (Scudetto) izvedena u karbonskim vlaknima smeštena je u usisnik i vrlo je diskretna. Na prethodnika podsećaju i visoki lukovi točkova integrisani sa poklopcem motora, a još jedna osobina koja podseća na prošlost je eliptični dizajn prednjih svetala. Tu su i veliki bočni usisnici vazduha kao i velike staklene površine.
„Rep“ je veoma kratak, još jedna počast originalu, sada sa modernom interpretacijom poznatih okruglih zadnjih svetala. Uglavnom, iz kog god ugla gledali, nova Alfa je vizuelni spektakl.
Zanimljivo je da nema aktivnih aerodinamičkih elemenata, već su inženjeri temeljnim razvojem osnovnog karoserijskog oblika uspeli da dostignu koeficijent otpora vazduha od 0.375. Kao i raznim „trikovima“: na primer, usisnici vazduha ispod prednjih svetala i nosači retrovizora usmeravaju vazduh ka bočnim usisnicima.
U tesnu sportsku kabinu za dvoje ulazi se kroz dvoje vrata sa vertikalnim otvaranjem, takođe baš kao i kod pretka, a na središnjoj konzoli retro dizajniranog kokpita nalazimo fizičke prekidače kao što je selektor programa vožnje.
Zanimljivo, upravljač je potpuno raščišćen od raznih prekidača. Sve informacije prikazane su na modernoj instrument tabli u „vintage“ stilu ispred očiju vozača.
Na kraju, iza upravljača se nalaze velike aluminijumske poluge za menjanje brzina 8-stepenog DCT menjača sa dvostrukim kvačilom. Generalno, sportsku unutrašnjost odlikuje karbon i alkantara dok su sedišta presvučena Poltrona Frau kožom kao i ranije kod prethodnika. Kada se govori o stilu, novi 33 Stradale će biti dostupan kupcima u dve varijante – Tributo i Alfa Corse.
Konstruktivno, nova Alfa se bazira na lakom karbonskom monokoku Maseratija MC20 od kojeg preuzima i vešanje, a ima i Brembo karbon-keramičke kočnice koje omogućavaju zaustavljanje od 100 do 0 km/h za manje od 33 metra.
V6 biturbo benzinac Nettuno od 620 KS (10 manje nego u MC20) takođe je preuzet iz sportskog Maseratija i smešten je centralno iza kabine. Pogon se prenosi na zadnju osovinu, a tu je i elektronski samoblokirajući diferencijal. Službene brojke: maksimalna brzina od 333 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3 sekunde.
Vozač može da bira između dva režima vožnje: Strada i Track. Prvi je aktivan od starta automobila i diskretniji je i udobniji, dok program Track nudi uzbuđenja puna adrenalina. Isporuka snage je maksimalna, pedale su osetljivije, vešanje je čvršće, menjanje stepena prenosa je brže i omogućava motoru da „se zavrti“, aktivni izduvni ventili su uvek otvoreni, a ESP se isključuje.
Na premijeri se govorilo i o električnoj varijanti 33 Stradalea, a spomenuto je samo da će imati 750 KS i autonomiju od 450 kilometara prema WLTP-u. Kapacitet baterije, snaga punjenja, broj elektromotora kao i pogon nisu pominjani.
Kako prenosi Auto Klub, biće proizvedeno svega 33 primerka, a svi su već rasprodati i neće postojati dva identična primerka jer će Alfa Romeo svojim kupcima ponuditi poseban program za specifične zahteve koje će ostvariti čuvena torinska dizajnerska kuća Carrozzeria Touring Superleggera.
Dakle, reč je o veoma ekskluzivnom modelu, a iako cene nisu zvanično objavljene, priča se da će svaki kupac morati da plati najmanje dva miliona evra, plus porez.
Bonus video: Vozili smo Alfa Romeo Tonale
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare