Dok motor ne postigne radnu temperaturu, broj obrtaja u minuti trebalo bi da ostane u donjoj trećini raspona obrtaja.
Mnogi proizvođači automobila tvrde da motor s unutrašnjim sagorevanjem više ne treba zagrevati na radnu temperaturu, što pravdaju modernijim načinom proizvodnje i savremenim delovima, prenosi N1. Međutim, prema rečima stručnjaka, to treba uzeti sa rezervom, navodi nemački Auto Bild.
Svaki motor treba zagrejati da bi habanje bilo što manje. Hladno motorno ulje je obično mnogo gušće od ulja koje je na radnoj temperaturi. Pri hladnom (po)kretanju potrebno je više vremena za pumpanje ulja do ležajeva i mesta za podmazivanje motora i turbopunjača.
Međutim, nije dobro zagrevati motor dok automobil stoji u mestu, a i zimi bismo predugo čekali da tako dostigne radnu temperaturu.
Zato, dok motor ne postigne radnu temperaturu, broj obrtaja u minuti trebalo bi da ostane u donjoj trećini raspona obrtaja. Dakle, bez forsiranja na početku vožnje kako se delovi motora ne bi habali.
Preporuka je da može da se krene, ali da se ne daje pun gas. Tako da – krenite, ali ne forsirajte motor dok se ne zagreje, prenosi HAK Revija.
Bonus video: Umiru li migavci, gde su u Beogradu pemtni semafori i valja li Renault Megane Gradncoupe
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare