U narednih pet godina, Peugeot-Citroen Grupa će, pored dve modularne platforme (CMP i EMP2), uvesti i novu za 100% električne modele. Reč je o eVMP osnovi, sa kojom će PSA dodatno ojačati svoj nastup u segmentu automobila na struju, jer će na njoj biti bazirani novi modeli C i D segmenta, sa dometom i do 650 km, a koji bi trebalo da budu dostupniji široj populaciji.
Za sada, PSA Grupa u okviru koje posluju Peugeot, Citroen, DS Automobili i Opel, koristi CPM i EMP2 platforme za proizvodnju brojnih modela – od onih sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, preko hibrida do električnih. U segmentu električnih modela PSA proizvodi „peugeot e-208“ i „opel corsu e“. Ipak, da na tome neće ostati, otkriva novi plan – najkasnije do 2025. godine, eVMP platforma (Electric Vehicle Modular Plaform) biće osnova sa koje će stizati novi, potpuno električni modeli Peugeot-Citroen grupe.
Preciznije, već za tri godine modeli iz C i D segmenta, od limuzine do SUV-a, biće spremni za brojna tržišta širom sveta.
U razvoj nove eVMP platforme uključeni su svi inženjeri PSA Grupe, a ona će omogućiti korišćenje baterija od 60 pa do čak 100 kWh, koje će biti smeštene u podu vozila. U zavisnosti od dužine međuosovinskog rastojanja modela, zavisiće i veličina baterije, pa će raspon dometa biti od 400 do čak 650 km.
Nova platforma i proizvodnja električnih komponenti u okviru kuće, dodatno će sniziti troškove, što bi na kraju trebalo da utiče i na finalnu cenu novih modela, odnosno trebalo bi da budu dostupniji široj populaciji.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar