Citroen cilja rast van Evrope sa hrabrim planom da poveća svoje učešće na tržištima u razvoju, poput onih u Južnoj Americi i Indiji. Prvi korak u tom planu jeste novi C3 koji je kreiran specijalno za ova tržišta, što znači da ga nećemo videti u Evropi.
Francuski brend cilja da do sredine ove decenije čak 30% prodaje bude van Evrope, a kako bi ostvarili taj plan žele da se pozicioniraju na tržištima kojima se predviđa najveći rast u narednih nekoliko godina. Primera radi, Indija bi do 2025. trebala da postane treće najveće tržište automobila na svetu sa projektovanom prodajom od oko 4 miliona primeraka godišnje.
Tu na scenu stupa novi Citroen C3, koji je razvijen sa fokusom na pristupačnost, izdržljivost i agilnost, zato što je namenjen za regione u kojima putna infrastruktura ali i sam saobraćaj nisu na najboljem nivou. Iako ima slične dimenzije kao evropski C3, sa dužinom od 3.980 mm i međuosovinskim rastojanjem od 2.540 mm, dizajn novog modela je inspirisan SUV modelima pa više liči na evropski C3 Aircross. Još jedna bitna stavka jeste da je dužina automobila manja od 4 metra, što znači da spada u klasu automobila na koje se u Indiji plaća manji porez.
Novi Citroen C3 je nešto viši od evropskog modela i ima klirens od 180 mm, što smanjuje mogućnost oštećenja podvozja na nekvalitetnom kolovozu. Robusni izgled pored estetske privlačnosti ima i svoju funkcionalnost jer pojedini zaštitni delovi štite mehaničke komponente od oštećenja, jer su ivičnjaci u Južnoj Americi vrlo visoki. Ovaj model je tek prvi od tri automobila koji će biti kreirani specifično za tržišta u razvoju.
Unutrašnjost vozila nudi komfor za pet putnika i zapreminu prtljažnika od 315 litara, a kako tvrdi francuska kompanija, novi C3 je najbolji u segmentu što se tiče prostora za noge putnika na zadnjoj klupi (653 mm). Pored toga što je kreiran da bude pristupačan, C3 ima ekran multimedijalnog sistema dijagonale 10 inča, a dolazi opremljen i sa brojnim pretincima i USB priključcima za punjenje uređaja.
Citroen C3 će biti dostupan isključivo sa benzinskim agregatima, a elektrifikacija nije u planu jer prema navodima francuske kompanije tržišta u razvoju još nisu spremna za ovaj korak.
Bonus video: Kad se ložiš na Mercedes, pa ga napraviš od drveta
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: