Pomama za SUV modelima se ne zaustavlja, a novi automobili mogu da budu vrlo skupi, pogotovo u ovo krizno doba. Zato je vreme da pogledamo neke polovne SUV-ove koji bi mogli da budu dobar izbor prilikom kupovine prevoznog sredstva za celu porodicu.
Svako može da pronađe SUV za sebe na tržištu polovnih automobila. Tu su neki stariji sa vrlo povoljnom cenom još iz doba kada ovaj segment nije bio toliko popularan.
Za one koji žele nešto modernije, ali sa razumnom cenom, tu su i polovni SUV-ovi stari svega nekoliko godina koji i dalje predstavljaju odličnu kupovinu.
Tržište novih automobila je poludelo jer su „cene otišle u nebo“, pa je kupovina dobro održavanog polovnjaka koji nije puno prešao, svakako bolji izbor. Tu su i neki SUV modeli sa sedam sedišta, koji predstavljaju moderan kompromis monovolumenima.
Hyundai Santa Fe
Ukoliko tražite svestran, udoban SUV sa opcijom trećeg reda sedišta, Hyundai Santa Fe bi mogao da bude pravi izbor za vas. Preporučujemo treću generaciju koja je na tržištu debitovala 2012. godine, a neki primerci sa početka proizvodnje mogu da se nađu po prilično razumnoj ceni.
Na domaćim oglasima polovnih automobila moguće je naći Hyundai Santa Fe treće generacije po ceni od 17.000 evra pa naviše. Ukoliko uzmete u obzir da je početna cena novog modela Santa Fe veća od 50.000 evra, prilično je jasno da je polovni korejski SUV odličan izbor.
Kia Sportage
Treća generacija modela Sportage debitovala je pre 12 godina, a odlikovali su je moderan i privlačan dizajn, prostrana kabina i udobna vožnja. Radi se o SUV-u srednje veličine, koji je namenjen za prevoz do pet osoba.
Što se cene tiče, ona zavisi od stanja i kilometraže, a za polovni model Sportage potrebno je izdvojiti od 9.000 evra do 13.000 evra, a za taj novac više ne možete da kupite ni najjeftiniji novi gradski automobil.
Mazda CX-7
Model koji je penzionisan 2012. godine, jer je na njegovo mesto došao CX-5, i dalje je jedan od kvalitetnih izbora prilikom kupovine polovnog SUV modela. Ipak, ovaj model ima i jedan problem, a to je činjenica da svaki agregat ima zapreminu veću od 2 litra, što dodatno povećava troškove prilikom registracije.
Ipak, to znači i da je u startu nešto pristupačniji. Najjeftinija Mazda CX-7 koju smo pronašli na domaćim oglasima ima cenu od svega 5.000 evra, a radi se o primerku starom 14 godina, čiji 2,3-litarski benzinac razvija 260 KS. Prilično ozbiljna snaga za ovaj novac.
Škoda Yeti
Ovaj SUV češke kompanije možda nije estetski privlačan kao moderni modeli iz Mlade Boleslave poput Kodiaqa ili Karoqa, ali je zato svoj kvalitet dokazao tokom godina. Zbog toga ne čudi da Yeti i dalje „drži cenu“, jer pojedini polovni primerci imaju cenu kao nova Fabia.
Ipak, to ne treba da vas odvrati od kupovine. Vozači koji prelaze veliku kilometražu trebalo bi da odaberu 1,6-litarski dizel koji ima potrošnju od 3,8 litara, dok je za one koji uglavnom voze od kuće do posla, bolji izbor 1,2-litarski TSI benzinac. Nešto slabije opremljeni modeli sa većom kilometražom mogu se kupiti za oko 6.000 evra, dok se bolje očuvani primerci Yetija prodaju i za 12 do 13 hiljada evra.
Volvo XC90
Originalni XC90 je bio pravi hit među kupcima, pa ne čudi da ga švedska kompanija i nije previše menjala od 2002. do 2014. godine. Petocilindarski dizel motor je dobra radna mašina, ali nije baš prefinjen, a prilikom kupovine obavezno treba proveriti kilometražu.
Švedski SUV je pristupačan izbor za porodice sa više dece, a polovni primerci na domaćim oglasima imaju cenu od 5 do 10 hiljada evra. Jedna od mana Volvoa XC90 prve generacije jeste što u ponudi agregata nisu bili dostupni motori zapremine manje od 2 litra.
Bonus video: Vozili smo Hyundai Venue, jedan od najpovoljnijih krosovera kod nas
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare