Foto: Shutterstock

Pucanje gume u vožnji ne mora uvek da bude iznenadno, jer je ponekad moguće i predvideti ovu situaciju čudnim ponašanjem automobila.

Prenizak pritisak vazduha u gumama je obično najava problema. Zato je najbolje pritisak proveravati svake dve nedelje, preporučuje Nemački automobilski klub (ADAC). Predmeti poput eksera ili komadića razbijenog stakla, takođe mogu da oštete gumu i da je u potpunosti izduvaju. Trošenje i starost pneumatika povećavaju rizik. Čak i ako nema vidljivih oštećenja, gume treba menjati nakon najviše osam godina korišćenja.

Oštećenje pneumatika se može lako primetiti. Nemojte da se oslanjate na sistem za nadzor pritiska u gumama, jer u nekim slučajevima, probušena guma koja sporije ispušta vazduh se otkrije prekasno, jer sistem detektuje samo gubitak pritiska od 20 odsto. Tada vožnja više nije sigurna.

Pre velikog praska obično postoje neki znakovi, koji najavljuju da bi guma mogla da pukne. Smanjeni pritisak u gumama značajno menja ponašanje u vožnji: auto vuče levo ili desno, pri upravljanju reaguje sunđerasto i ljulja se. Ako primetite neke od ovih signala, ostanite mirni i izbegavajte brzu vožnju, i uključite sva četiri pokazivača pravca.

Kako piše Revija HAK, potrebno je zaustaviti automobil što je nežnije moguće, na mestu gde je to najbezbednije. Nemojte naglo da kočite, jer to može da prouzrokuje proklizavanje zadnjeg dela automobila.

Bonus video: Evo kome ne trebaju prave zimske gume

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar