Foto: Shutterstock

Napredne tehnologije asistencija u vožnji, poput sistema automatskog upravljanja i kočenja koje čine deo opreme sve većeg broja novih vozila na putevima, ne pružaju toliko pouzdane bezbednosne benefite za vozače, zaključila je nova studija Američke Automobilske Asocijacije (AAA).

Istraživači AAA su zaključili da vozila u proseku na svakih 12 kilometara nailaze na situacije koje takvi sistemi nisu u stanju da reše samostalno.
Takve situacije mogu da budu potencijalno opasne ukoliko vozač sve vreme nije koncentrisan na vožnju i dešavanja na putu, pa su eksperti AAA istakli da su sistemi automatskog upravljanja i kočenja “daleko od 100% pouzdanih”.

Foto: Shutterstock

Pročitajte još:

Ova asocijacija je tokom trajanja istraživanja zaključila da aktivni sistemi asistencije u vožnji ne mogu kontinuirano i sa uspehom da reaguju i rešavaju situacije u realnom saobraćaju.
Analizirali su BMW X7 (2019), ”cadillac CT6” (2019), “ford edge” (2019), “kiu telluride” (2020) i “subaru outback”, i njihove različite sisteme asistencija u vožnji koje nude kao deo opreme.
I dok su tehnologije održavanja vozila u traci, kao i menjanje saobraćajnih traka radili dobro na test-stazi sa dobro obeleženim linijama, isti ti sistemi su pravili greške u čak 73 odsto situacija u realnom saobraćaju.

Foto: Shutterstock

Sa druge strane, proizvođači sve više ubrzavaju uvođenje aktivnih sistema asistencije u vozila, poput automatskog upravljanja na autoputu i tokom “kreni-stani” vožnje u gradskim uslovima.
S obzirom na rastući broj kupaca koji biraju dodatne opcije ovog tipa u svojim vozilima, lako je zaključiti da novi sistemi znače i nove, u ovom trenutku i te kako potrebne izvore profita za automobilsku industriju.

Foto: Shutterstock

Iako neki sistemi, poput automatskog kočenja u slučaju opasnosti, dokazano povećavaju bezbednost učesnika u saobraćaju, drugi, poput detekcije pešaka na pešačkom prelazu, su tek u prvoj fazi razvoja.
AAA je iznela ove podatke pred proizvođače i pozvala ih da dodatno unaprede sisteme autonomne vožnje, ukoliko ne žele da rizikuju gubitak poverenja kupaca u tehnologije autonomnog i automatskog upravljanja.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar