Budući da je Aprilia popunila i kategoriju motocikala srednje radne zapremine sa modelima RS660 i Tuono 660, na red je došla i najmanja kategorija - sportski RS125 i naked verzija Tuono 125, idealni su za vozače koji tek ulaze u svet motociklizma.
Oba modela doživela su potpunu transformaciju za ovu godinu i kada bismo rekli da su redizajnirani, to bi možda bila blaga reč. RS125 i Tuono 125 su potpuno novi motocikli, sa novom šasijom, agregatom, svežijim izgledom i nekim elektronskim dodacima koji će ih učiniti bezbednijim.
Kategorija od 125 cm3 namenjena je vozačima sa A1 kategorijom, pa je u skladu sa tim snaga ograničena na 11 kW odnosno oko 15 KS. Zato je glavni fokus usmeren na isporuku snage i upravljivost.
Živahan jednocilindraš
Za pokretanje RS125 i Tuono 125 modela Aprilia je odabrala najjednostavnije rešenje u vidu jednocilindarskog motora radne zapremine od 124,2 cm3. Iz ove zapremine Aprilia je uspela da istisne već spomenutih 11 kW snage na 10.000 o/min i maksimani obrtni moment od 11,2 Nm na 8.000 o/min.
Sama snaga nije ništa, ako je nema dovoljno na svim obrtajima. Na motociklima manje radne zapremine upravo nedostaje snage na niskim obrtajima.
Aprilia se potrudila da taj problem bude što manji. Jednocilindarski, tečnošću hlađen agregat poseduje 4 ventila. Glava agregata redizajnirana je zajedno sa komorom za sagorevanje, a novi usisnici vazduha kao i iridijumske svećice doprinose boljem sagorevanju smeše goriva i vazduha.
Pored bolje isporuke snage, takođe je smanjena i potrošnja goriva pa će RS125 i Tuono 125 biti nežniji prema džeparcu mlađih vozača.
Deklarisana potrošnja iznosi svega 2,6 litara na 100 km, a uz rezervoar zapremine čak 14,5 litara, okvirna autonomija iznosi čak oko 550 km.
Što se dimenzija tiče, međuosovinsko rastojanje za oba modela iznosi 1.135 mm. Visina sedišta na RS125 modelu iznosi 820 mm, dok Tuono 125 ima nešto niže postavljeno sediše na 810 mm od tla.
Kada su RS125 i Tuono 125 spremi za put sa svim tečnostima, težina iznosi svega 144 kg.
Detaljnije o agregatu, kao i elektronici ali i bojama noviteta iz Aprilije, pročitajte ovde.
Bonus video:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: