"Moj motocikl je jak i ima 230 KS!" To je tačno, ali koliko od te snage tvoj motocikl zaista iskoristi, to jest kolika je snaga na zadnjem točku? Brojke su lepa stvar i često služe u marketinške svrhe. Da biste bolje shvatili zašto neki na papiru slabiji motocikl pobedi jače motocikle na ubzanjima treba da znate da postoji ne tako mala razlika između snage motora na radilici i snage merene na zadnjem točku.
Neretko se slabiji poznavaoci principa rada motocikala i vozila hvataju za tehničke specifikacije, kunu se u njih i na osnovu njih upoređuju koje je vozilo brže. Ta poređenja na papiru često padaju u vodu na praktičnim primerima.
Nije bitno kolika je snaga na papriu, odnosno na radilici, već koliko se od te snage prenese na zadnji točak, jer je to na kraju krajeva snaga kojom se zaista raspolaže.
Izlazna snaga agregata meri se uglavnom na radilici ili u nekim slučajevima i na prednjem lančaniku. Dakle to je sirova, neopterećena snaga agregata. Prosto rečeno, to je ona snaga koju čitate u tehničkim specifikacijama motocikla.
Nažalost, da. Prema nekim podacima sa Dyno probnih stolova u proseku se izgubi 10 – 15% snage od radilice do zadnjeg točka. Zašto dolazi do ovakvog gubitka i kako merodavno izmeriti snagu na zadnjem točku, saznajte ovde.
Bonus video: Šumadija, Porsche i 5.200 „konja“ u jednom danu
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram