Foto: Mercedes-Benz

Vision EQXX koncept je Mercedes kakav do sad nikada nije postojao. Model vrlo neobičnog dizajna zamišljen je da postavi nove standarde energetske efikasnosti i da ponudi realan domet na struju veći od 1.000 km. Uz to, reč je o najaerodinamičnijem automobilu na svetu, sa otporom vazduhu od samo 0.17 cd.

Limuzina Vision EQXX zapravo će razmrdati trenutni svet električnih vozila. I ovo nije nekakav koncept koji nikad neće zaživeti, već u Mercedesu kažu da će se voziti za već nekoliko meseci. Prototip pred nama koristi novi Mercedesov električni pogon, sa inovativnim baterijskim sklopom koji će ući u proizvodnju 2024. godine.

Foto: Mercedes-Benz

Iako ne deluje tako, Vision EQXX je zapravo manji od limzuine EQE, štaviše, glavni dizajner Gordon Wagener nagoveštava da će serijski model biti ekvivalent današnjoj C-Klasi.

Prednji deo prototipa podseća na trkačke automobile, sa niskim iviciama, kratkom haubom, istaknutim krilima i velikim rubovima točkova. Mercedesova rešetka je zamenjena grafikom zvezde koja je u okviru prednjeg branika, dok su digitalna LED svetla spojena sa LED svetlonosom trakom.

Foto: Mercedes-Benz

Kako bi smanjili težinu i omogućili najbolju aerodinamiku, čak je Mercedesov logo ugraviran u haubu. Napred takođe ima puno zavesica koje pomažu što boljem rezultatu, dok su retrovizori i točkovi potpuno optimizovani kako bi pomogli da rezultat otpora vazduhu bude spektakularnih 0,17 cd. Do ovog prototipa najaerdinamičniji automobil na svetu bio je Mercedes EQS, sa 0,20 cd.

EQXX je zbog svoje konstruckije omogućio i da međuosovinsko rastojanje bude 2,8 metara, pa u kabini ima puno mesta.

Foto: Mercedes-Benz

Pozadi su aktivni aerodinamčni delovi, poput difuzora koji se izvlači pri određenim brzinama kako bi ublažio kretanje vazduha i smanjio turbulencije. Neobično je i to što je trag zadnjih točkova zapravio uži od prednjih i to za 50 mm.

„Mnogi delovi sa ovog automobila ulaze u serijsku proizvodnju, čak i kada govorimo o obliku i dizajnu automobila – vrlo je slično onome što ćemo videti 2024, sa svim dodacima koji će ga učiniti najefikasnijim automobilom na planeti“, rekao je za Autocar šef razvoja u Mercedesu, Markus Šafer.

Foto: Mercedes-Benz

U kabini su korišćeni isključivo održivi materijali, pa sedišta nisu kožna, već od biljnih materijala dobijenih preradom kaktusa i pečuraka.

Foto: Mercedes-Benz

Što se tiče motora i baterija, u razvoju je pomoglo odeljenje Mercedes-AMG HPP koje pravi složene V6 turbo-hibridne motore za Mercedesove F1 bolide.

Da bi ponudili rekordni domet samo sa jednim punjenjem, ali istovremeno zadržali malu masu automobila, konstruktori su morali da smisle nešto sasvim novo, a ne da samo ubace više većih baterija u vozilo. EQXX teži 1.750 kg.

Razvili su novi elektromotor i bateriju od 100 kWh, ali koja je za 50% manja i 35% lakša od one u modelu EQS.

Sa svim novim tehnologijama koje su implementirane u razvoj ovog prototipa, iz Mercedesa tvrde da točkovi koriste čak 95% energije iz baterija. Kompaktni motor od 200 KS je postavljen na zadnju osovinu i nalazi se u olakšanom karbonskom ramu, a uparen je sa jednostepenim menjačem.

Foto: Mercedes-Benz

Takođe, na krovu su solarni paneli koji će obezbeđivati energiju za različite potrošače u EQXX modelu.

Kako smo i ranije najavili, ovaj prototip biće izložen na CES sajmu u Las Vegasu od 5-8. januara.

Bonus video: Da li ste čuli da je neko ikad platio kaznu za nekorišćenje migavaca?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar