Bez obzira na to da li se radi o efikasnosti, bezbednosti ili udobnosti, Mercedes-Benz Actros postavlja visoke standarde za kamione u sektorima prevoza na dugim relacijama i za velike terete od 1996. godine. Nakon lansiranja dva nova modela 2021. godine – Actros F, koji ima fokus na funkcionalnost, i ograničene serije Actros Edition 2, Mercedes-Benz Trucks sada predstavlja Actros L, najveću i najluksuzniju verziju.
Sve počinje sa kabinom, koja je u varijantama StreamSpace, BigSpace i GigaSpace široka 2,5 metara i ima prostranu unutrašnjost. Različiti detalji opreme, kao što su stilski prekrivači sedišta, nove obloge vrata, udoban dušek sa gornjim dodatnim delom debljine 45 mm i prijatni materijali na zadnjem zidu kabine u predelu kreveta imaju za cilj poboljšanje komfora vozača.
Položaj za sedenje je spušten za 40 mm radi opuštenije vožnje i ugodnog pogleda na put. S tim u vezi, opciono dostupni, novodizajnirani glavni farovi sa LED svetlima imaju veći intenzitet svetlosti od ksenonskih farova i pružaju bolje osvetljenje puta što predstavlja ogroman plus kada je u pitanju bezbednost, naročito u otežanim noćnim uslovima vožnje.
I sa modelom Actros L, kompanija Mercedes-Benz Trucks sistematski sledi svoj cilj da pomogne da se drumski saobraćaj učini što bezbednijim, korišćenjem aktivnih sistema za pomoć, a time čini još jedan korak bliže ostvarenju svoje vizije za vožnju bez saobraćajnih nezgoda.
O tome svedoče ne samo sistemi Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist i invacija MirrorCam, koja zamenjuje glavna i širokougaona ogledala, već i mnoštvo drugih uređaja koji doprinose bezbednosti.
Na primer, opciono dostupan za model Actros L je Mercedes-Benz Sideguard Assist (S1X) koji je, u poređenju sa prethodnim sistemom (S1R), opremljen dodatnom funkcijom koja bi potencijalno mogla da spasi živote.
Ovaj novi sistem, nazvan Active Sideguard Assist, više ne samo da upozorava vozača da se kreću pešaci ili biciklisti na strani suvozača – već ako vozač tada ne reaguje na upozorenje na vreme, sistem je u stanju da pokrene automatizovani manevar kočenja pri brzinama skretanja do 20 km/h kako bi se zaustavilo vozilo.
U kombinaciji sa ovim sistemima za pomoć, impresivan je i pametni sistem za upravljanje vožnjom i pogonom vozila, Predictive Powertrain Control. Ovaj sistem može uzeti u obzir topografiju, tok puta i saobraćajne znake u određenim situacijama. To znači da se mogu izbeći nepotrebna kočenja, ubrzavanja i promene stepena prenosa, što doprinosi uštedi goriva.
Ovaj kamion sa konvencionalnim dizel motorom može se naručiti širom Evrope od 1. jula 2021. godine, a u proizvodnju kreće u novembru 2021. godine.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare