kupovina automobila, cene automobila
Foto:Shutterstock

U ovo krizno doba proizvođači automobila su našli način da profitiraju više nego ikada, a sve na račun kupaca. Ipak, dok neki ostvaruju rekordan profit, ima i onih koji se ne snalaze. Ko je najviše novca "stavio svoj džep", i da li je uprkos svemu na pomolu još jedno poskupljenje automobila?

Dobar primer kako ostvariti rekordnu zaradu kad je proizvodnja i za petinu manja je Audi Grupa.

Njihovi prodajni rezultati za prvu polovinu 2022. godine, pokazali su da potražnja nije u potpunosti zadovoljena, pre svega zbog nestašice mikročipova i zatvaranja širom Kine. Međutim, i pored toga, prihod od 29,9 miljardi evra je veći za 2% u odnosu na isti period prošle godine, dok je operativni profit dostigao rekordan nivo – 4,9 milijardi evra.

Način na koji su ovo učinili je prilično jednostavan. Veća potražnja za automobilima, zajedno sa slabom ponudom, dovodi do više cene. Zbog toga je Audi rešio da taj višak „stavi sebi u džep“, pa je operativna marža u prvoj polovini ove godine dostigla 16,5%. To je znatno više nego u prvih šest meseci 2021. godine, ali i više od strateškog cilja koji iznosi od 9% do 11%.

Kako tvrdi Audi Grupa, dobri rezultati su ostvareni pre svega dobrim pozicioniranjem cena, kao i vrlo dobrim prodajnim rezultatima luksuznih brendova Bentley i Lamborghini. Zanimljivo je da je Audi prodao 785.099 automobila, što je za petinu manje nego u istom periodu prošle godine, a opet je ostvaren veći profit.

Foto: Promo/Audi

Luksuzni brendovi donose najveći profit

Bentley, Lamborghini i Ferrari oborili su rekorde u profitabilnosti tokom prve polovine 2022. Primera radi, Lamborghini je sa rastom prodaje od 4,9 procenata, ostvario skok u prihodima od 31 posto, dok je profit veći za skoro 70 procenata i iznosi 425 miliona evra. Bentley je u prvih šest meseci ostvario veći profit nego tokom cele prošle godine. U prilog tome svedoči činjenica da je u proseku po jednom automobilu britanska kompanija prihodovala 213.000 evra, dok je prošle godine taj iznos bio 186.000 evra.

Prihod u padu, ali profit skače i kod VW

Volkswagen je tokom prve polovine 2022. prihodovao 33,2 milijarde evra, što je pad od 7,3 posto u odnosu na isti period prošle godine. Ipak, to ne znači da su manje zaradili.

Profit je skočio za čak 54,7 procenata i sada iznosi 1,86 milijardi evra. Razlog se naravno krije u povećanju marži, i to za dve trećine. Nestašica automobila dovodi do toga da kupci izdvajaju više novca za nov primerak, a upravo taj višak kompanije beleže kao čist profit.

Renault u problemu zbog Rusije

Francuska kompanija zabeležila je gubitak od 1,36 milijardi evra u prvih šest meseci ove godine, a glavni razlog je napuštanje poslovanja u Rusiji. Ipak, Renault je napravio plan za ostvarivanje dobiti na kraju godine, a rezultati se već naziru. Prognoza prodajnih marži je sada 5 procenata, a prethodni cilj je bio svega 3 procenta. Novi automobili sa većim cenama će doneti profitabilnost, pa Renault očekuje da će godinu ipak završiti „u plusu“.

Očekuje se dalji rast cena

Plan većine proizvođača je da i u narednom periodu povećavaju profitne marže, kako bi ostali profitabilni i pored sve većih troškova elektrifikacije. Naravno, kupcima se veća cena predstavlja kao neravnoteža ponude i potražnje koja je uzrokovana nestašicom mikročipova, zatvaranjima u Kini, i nedostatkom drugih komponenti. O njihovom licemerju najviše govore finansijski rezultati, jer je profit na rekordno visokom nivou.

Bonus video: Vozili smo jedan od najpovoljnih gradskih krosovera – Hyundai Venue

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar