Foto:Ford

Jedan od omiljenih Fordovih modela u Evropi ide u penziju nakon 47 godina proizvodnje i osam generacija, a poslednji primerak će sići sa proizvodne trake 7. jula. Fiesta, koja se proizvodi u Kelnu, ukinuta je kako bi se oslobodio prostor u fabrici zarad proizvodnje električnih automobila.

Poslednja dva primerka modela Fiesta će ostati u Fordu. Jedan će se pridružiti međunarodnoj floti nasleđa, sa sedištem u Kelnu u Nemačkoj, a drugi je namenjen za flotu nasleđa u Velikoj Britaniji.

Fiesta je izbačena iz proizvodnje jer je Fordu „neophodan prostor u fabrici“ kako bi se proizvodio nadolazeći električni SUV Ford Explorer.

„Rešili smo da svoje prvo električno vozilo masovne proizvodnje napravimo ovde u Kelnu. Dolazi trenutak kada će nam biti potreban prostor za izgradnju, jer pretvaramo fabriku Fieste u postrojenje za proizvodnju potpuno električnih automobila. Zbog toga smo morali da donesemo odluku o prestanku proizvodnje modela Fiesta“, izjavio je Martin Sander, generalni menadžer Ford Model E Europe.

Foto:Charlie Magee/Ford

EV centar u Kelnu zvanično je otvoren 12. juna kao Fordova prva ugljenično neutralna fabrika. Fiesta je još od premijere 1976. godine bila jedan od najpopularnijih evropskih automobila, ali je sa dolaskom pandemije i problema sa lancima snabdevanja, prodaja znatno pala.

U gami Forda, krosover Puma će efektivno zameniti poziciju modela Fiesta, a nedavno je predstavljena i potpuno električna verzija koja na tržište stiže sledeće godine.

Fiesta je samo jedan u nizu modela koji su prevremeno penzionisani kako bi se obezbedio prostor za potpunu elektrifikaciju game. Poslednji S-Max i Galaxy su sa proizvodnih traka sišli u aprilu ove godine, a kraj proizvodnje Focusa je zakazan za 2025. godinu.

Ford očekuje da do 2026. godine godišnje prodaje 600.000 električnih automobila na evropskom tržištu, a ova kompanija je najavila da će od 2030. godine u Evropi prodavati isključivo vozila na struju.

Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi