Kada se krajem prošlog veka prvi put pojavio u prodajnim salonima, model Kia Rio je uglavnom bio dočekan sa podsmehom. Međutim, tokom godina je izgradio reputaciju pouzdanog, pristupačnog i kvalitetnog automobila, pa sada predstavlja odličan izbor pri kupovini, čak i kada se radi o polovnom modelu.
Prva generacija Kije Rio prilično dobro je prihvaćena na domaćem tržištu, ali evropski kupci baš nisu bili oduševljeni ovim modelom. Ipak, iz generacije u generaciju, ovaj gradski automobil je postao sve kvalitetniji, a trenutno aktuelna četvrta generacija može da se meri sa evropskim rivalima kao što je Volkswagen Polo.
Aktuelna generacija predstavljena je u decembru 2016. godine, što znači da na oglasima već postoji određen broj polovnjaka koji su i dalje pokriveni sedmogodišnjom fabričkom garancijom. I dok je za potpuno novi model potrebno izdvojiti od 16.500 evra, već korišćen model Rio star svega nekoliko godina može se nabaviti i za manje od 10.000 evra.
Što se dizajna tiče, spoj klasičnih i modernih linija je prilično zgodno uobličen u dopadljive proporcije, koje kriju jednu od najprostranijih kabina i jedan od najvećih prtljažnika u klasi gradskih automobila.
Završna obrada je urađena skoro pa besprekorno, a pozitivne strane su lagan menjač, kao i mekani volan i papučice. Baš zbog toga je vožnja, pogotovo u gradskim uslovima, vrlo relaksirajuća i ugodna. Ipak, plastika je u velikom delu kabine jeftina i tvrda, a i zvučna izolacija nije na najboljem nivou. Iz tog aspekta, Volkswagen Polo ima nešto prefinjeniji osećaj dodira i zvuka.
Ipak, ono po čemu se Kia Rio ističe jeste pouzdanost. Nemačka servisna statistika otkriva da u dosadašnjih šest godina nije bilo nikakvih bitnih kvarova niti konstrukcijskih nedostataka, a posete servisu se uglavnom svode na redovno održavanje. Na aktuelnim listama pouzdanosti, Rio stoji bolje od evropskih konkurenata, a to je pre svega zbog toga što su prvi vlasnici ovog modela mahom smirene osobe koje ne prelaze veliki broj kilometara i izuzetno paze svoj automobil.
Kia Rio se retko kupuje kao službeni ili rent-a-car automobil, pa su zato šanse pronalaska dobrog primerka znatno veće. Ipak, već spomenuta sedmogodišnja garancija koja obuhvata apsolutno sve polovne modele je takođe važan faktor prilikom kupovine.
Tehnološki gledano, Rio je praktično Hyundai i20 u nešto drugačijem izdanju. Motori i menjači su zato dobro poznati, a radi se o atmosferskim četvorocilindarskim agregatima zapremine 1,2 litara (84 KS) i 1,4 litara (100 KS).
Osnovni benzinac manje zapremine je dobar za grad, ali je letargičan na otvorenom putu, pa je za one koji prelaze veliki broj kilometara svakako bolji izbor agregat sa 1,4 litara radne zapremine. Tu je i nešto temperamentniji turbo motor sa 3 cilindra zapremine jednog litra koji dolazi u dve verzije, sa 100 KS i 120 KS. Dizel agregat zapremine 1,4 litara sa 90 KS se takođe pokazao kao vrlo dobar i ekonomičan, ali je teško pronaći polovan Rio sa ovim motorom.
Kako piše Auto Klub, većina polovnih Rija, zbog dugotrajne garancije koja još uvek važi i za najstarije primerke četvrte generacije, i dalje se održava u ovlašćenim servisima. Budući vlasnici koji nameravaju da servisiraju automobil van ovlašćene mreže trebaju da znaju da je izbor jeftinih, zamenskih delova trenutno ograničen.
Bonus video: Premijera nove generacije modela Kia Sportage u Beogradu
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram