Brend koji sve više dobija na značaju u Evropi je južnokorejska Kia. U svakom segmentu ima dobrog igrača, odnosno pravog rivala evropskim modelima. U najpopularnijoj klasi krosovera u Evropi, ova kompanija nastupa sa simpatičnim modelom “stonic”, koji je nedavno i prvi put osvežen, kako bi nastavio borbu u B-SUV segmentu.
“Stonic” je predstavljen pre tri godine i od tada je u prodat u više od 150.000 primeraka samo u Evropi. Zato je sada pravo vreme za njegovu modernizaciju, jer su u njegovoj klasi trenutno sve sami noviteti: “ford puma”, “tojota CH-R”, “renault captur”, “peugeot 2008”, “vw t-cross” i mnogi drugi u svojim najsvežijim izdanjima. A, tokom poslednje tri godine tehnologija je napredovala dovoljno da bi za aktuelni “stonic” mogli da kažemo da je zastareo. Da se to ne bi dogodilo, korejski proizvođač ga je unapredio.
Tako je kompaktni krosover, uz novu grafiku LED svetala, dobio efikasniji benzinski motor sa blagim hibridnim sistemom (48 volti), koji pomaže motoru pri ubrzanju. Reč je o jednolitarskom T-GDI agregatu sa 100 i 120 KS, koji može biti uparen sa unapređenim manuelnim ili 7-stepenim automatskim menjačem. Osim blagog hibrida, u ponudi će biti i obnovljeni 1.2 benzinac sa 84 KS.
Kako bi bio u trendu, Kija je za “stonic” proširila opcije personalizacije, a dobio je i nove boje koje mogu da se kombinuju. Multimedijalni sistem sa navigacijom sada koristi novu drugu generaciju “UVO connect” softvera, a sve se prikazuje na većem, osmoinčnom ekranu. Takođe, povezanost je poboljšana, a “stonic” je kompatibilan sa Apple i Android uređajima.
Očekivano, proširene su i asistencije vozaču, pa krosover sada raspolaže sa sistemom održavanja vozila u traci, adaptivnim tempomatom, aktivnim upozorenjem na prepreku sa detekcijom biciklista, upozorenjem na vozila u “mrtvom” uglu.
Početak prodaje u Evropi očekuje se tokom jeseni, a cena još uvek nije saopštena. “Stonic” je inače četvrta najprodavanija “kija”, posle modela “ceed”, “sportage” i “picanto”.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: