Fluorid vam je verovatno poznat kao sredstvo za čišćenje zuba i nalazi se u pastama za zube. Ipak, tim američkih naučnika tvrdi da bi fluorid mogao da bude izuzetno koristan u jednom drugom segmentu, a to su baterije za električne automobile.
Standard u industriji su litijum-jonske ćelije, ali tim naučnika u američkom Ministarstvu energetike smatra da poseduje tehnologiju koja će uneti mnoga poboljšanja, obezbeđujući veću izdržljivost baterija i nižu cenu.
Naučnici predvođeni Zhengchengom Johnom Zhangom otkrili su način kako da iskoriste fluorid, koji se koristi za jačanje zubne gleđi u pastama za zube, kako bi produžili vek litijumskih baterija. Ove baterije imaju negativnu elektrodu (anodu) napravljenu od litijuma. U njima se joni litijuma kreću između anode i katode kroz elektrolitnu tečnost. Uobičajeni elektroliti se sastoje od rastvarača i soli koja sadrži litijum, ali to ne obezbeđuje adekvatan zaštitni sloj na anodi, što dovodi do brže degradacije i pada performansi baterija.
Naučnici su promenili tečnost elektrolita sa fluoridnim komponentama koje su negativno (anjon) i pozitivno naelektrisane (katjon). To pomaže produženju trajanja baterije.
„Ključna razlika u našem novom elektrolitu je zamenjivanje atoma vodonika fluorom u prstenastoj strukturi dela jonske tečnosti. Ova tečnost se lako proizvodi, jeftina je i ekološki prihvatljivija, a litijum-metalne baterije sa našim katjonskim elektrolitom od fluorida mogu značajno da doprinesu industriji električnih vozila“, zaključio je Zhang, a njegovu izjavu prenosi Revija HAK.
Bonus video: Vozili smo električni Mercedes EQS