Evropska unija je rešena da od 2035. godine zabrani prodaju novih automobila sa pogonom na fosilna goriva, ali izgleda da nisu svi mišljenja da će to biti moguće. Svoju sumnju je podelio Evropski revizorski sud, koji vidi dva moguća rešenja nakon 2035.
Forsiranje električne mobilnosti izgleda kao jasan put Evropske unije. Naravno, otvorena je putanja i drugim tehnologijama sa nultom emisijom, ali za sada, osim vodonika, nema ih u vidokrugu. Ipak, ni situacija sa električnim automobilima nije previše jednostavna. Naime, izveštaj Evropskog revizorskog suda jasno zaključuje da trenutno postoje uska grla u lancima snabdevanja sirovinama koja bi mogla da ugroze celu tranziciju.
Na to treba dodati sve veće troškove i globalnu konkurenciju. Zbog toga napori EU da se poveća proizvodnja baterija možda neće biti dovoljni da zadovolje rastuću potražnju. Revizori upozoravaju na dva moguća scenarija ako kapaciteti proizvodnje baterija u EU ne budu rasli prema planu.
Prema njihovom mišljenju, moglo bi da se desi da EU ipak ne zabrani prodaju novih automobila na benzin i dizel nakon 2035. godine. U drugom scenariju, trebalo bi se oslanjati na baterije i električna vozila iz trećih zemalja kako bi se postigli klimatski ciljevi EU. To ide na štetu evropske automobilske industrije, odnosno ekonomskog i socijalnog blagostanja gotovo čitavog kontinenta.
Kako prenosi Revija HAK, EU i dalje ne odustaje od plana zabrane prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035. godine. Baterije su zbog toga od velike strateške važnosti za EU, i važne za postizanje klimatskih ciljeva, navodi se u izveštaju Revizorskog suda.
Bonus video: Zakon o električnim automobilima vodi do „Havana efekta“