Foto: Promo

Ne postoji veća sigurnost za istraživanje nepoznatog terena od one koju nudi terenac sa vrhunskim performansama. Čini se da je baš ovo filozofija kojom se vodio industrijski magnat i jedan od najbogatijih britanaca Ser Džim Retklif kad je odlučio da uloži novac u proizvodnju potpuno novog SUV modela, i tako uđe u automobilsku industriju, koja je za njegovu kompaniju "Ineos" nepoznat teren.

Sudeći prema ulaganjima «Ineosa» u sport u prethodne tri godine, ta nepoznata teritorija u stvari deluje kao zona komfora za ovu kompaniju. Jer, «Ineos» je postao vlasnik fudbalskog kluba Nica, jedriličarskog tima koji se nadmeće na najvećim prekookeanskim trkama i biciklističkog tima koji je osvojio Tour de France, sponzor je nestvarnog rezultata Eliuda Kipčogea koji je prvi istrčao maraton u vremenu ispod dva sata, kao i glavni partner tima Mercedes AMG u Formuli 1.

Od delanja «iza kulisa» u auto-moto svetu, kompanija «Ineos» je sada odlučila da istupi na scenu i to sa projektom «grenadier» koji, kako se čini, ima nameru da uđe u ring sa legendom kakva je «land rover defender». Nešto drugačiji pristup od konkurencije doveo je do predstavljanja vozila smelog dizajna, bez previše šminke, više oštrih nego zaobljenih uglova, koje je projektovano od nule na potpuno novoj platformi.

Foto:Promo

Sve je u službi funkcionalnosti, sa ciljem istraživanja, avanture i terenske vožnje, pa su tako prednja i zadnja svetla identičnih dimenzija sa obe strane radi lakšeg servisa i zamene, pojasevi mogu da posluže kao gurtne za vuču, stepenice na zadnjem delu vozila imaju više namena, a krovni nosači mogu da nose veći teret.

«Ineos» je na projektu «grenadier» spojio nespojivo, pa tako pogonska jedinica dolazi iz BMW-a u vidu rednih «šestaka» zapremine tri litre, a na razvoju vozila radi «Magna Steyr», fabrika čuvena po sklapanju «mercedesa G-klase». Iako iz «Ineosa» kažu da su inspiracija bili legendarni «ford bronco», «mercedes unimog», «jeep wrangler», «nissan patrol» i «toyota land cruiser», jasno je da «grenadier» i duhom i telom najviše podseća na «land rover defendera».

Foto:Promo

Brojne sličnosti sa «defenderom», kao što su branici, blago ispupčena maska hladnjaka, dodatna svetla koja se montiraju centralno na krovu vozila, izražena ramena dužinom celog vozila, vidljive su svuda na karoseriji «grenadiera» izrađenoj od aluminijuma, kompozitnih materijala i čelika.

Ipak, sve to i nije toliko čudno s obzirom na to da Ser Džim Retklif navodi upravo starije modele «defendera» kao svoja omiljena vozila. Ovaj model je u međuvremenu evoluirao u visokotehnološko, udobnije vozilo, pa «grenadier» sa puno smelosti cilja na upražnjen prostor na tržištu koji je ostao iza legendarnog terenca. Na odgovor da li će uspeti dostojno da ga popuni, moraćemo da sačekamo do kraja 2021. godine, kada je najavljen početak serijske proizvodnje.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar