Korejski krosover je stigao na evropsko tržište u jesen 2017. godine, a svojim prijatnim kompaktnim formatom pripada rastućem B-SUV segmentu i privlači svojom pogodnošću za svakodnevnu upotrebu i solidnom količinom prostora. Posebnost korejskog modela je što se može naći u benzinskoj, dizelskoj, hibridnoj, električnoj, ali i performantnoj N verziji.
Osnovna ponuda u Koni se sastoji od dva benzinska motora i jednog dizelaša. Ako želite pogon na četiri točka, morate se odlučiti za 1,6-litarski benzinac od 173 KS koji takođe dolazi sa automatskim menjačem sa sedam stepeni prenosa. Štedljiviji 1,0-litarski trocilindarski benzinski motor od 118 KS nudi pristojne performanse, dok su 1,6-litarski dizelaši od 113 KS i 134 KS najštedljiviji motori u ponudi.
U unutrašnjosti Kone vas dočekuje zgodna instrument tabla, ali od nešto tvrđe plastike. Doduše, to nije bitno lošija izvedba nego kod Volkswagen T-Roca, ali barem dobijate neke delove u boji karoserije koji će podići atmosferu u kabini.
Što se tiče opreme, Kona standardno dolazi sa mnoštvom dodataka za sigurnost i udobnost, iako autonomno kočenje u slučaju opasnosti nije deo standardne opreme osim u vrhunskom paketu Premium GT. Mnogi konkurenti dobijaju ovu ključnu stavku sigurnosti kao standardnu opremu u celokupnoj ponudi.
Osnovna Kona ima aluminijumske felne od 16 inča, klima uređaj, DAB radio, tempomat i električne prozore, ali naš savet je da potražite model sa centralnim ekranom osetljivim na dodir od 7 inča, koji ima potpunu kompatibilnost sa pametnim telefonom, kamerom za vožnju unazad i zadnjim parking senzorima.
Na putu Kona ima dovoljno prianjanja za jedan gradski krosover i nudi razumnu vožnju na 16-inčnim točkovima. Veće felne mogu da pokvare iskustvo, pogotovo na grubljim deonicama asfalta. Upravljač je nešto teži od konkurencije, poput Seat Arone, ali je opet dovoljno lak za gradska manevrisanja i parkiranje, a prilično je i precizan.
Buka koja dolazi sa puta i od vetra, iako nije preterana, izraženija je nego kod mnogih drugih malih SUV-ova. Prostor napred je u redu, a sedišta i volan imaju mnogo opcija podešavanja.
Ipak, prostor za putnike pozadi je manje impresivan, a višim putnicima će se kolena zabiti u tvrdu plastičnu podlogu prednjih sedišta, što može biti izuzetno neugodno na dužim putovanjima.
Zapremina prtljažnika Kone je manja od proseka u klasi, ali četiri ručne torbe bi trebalo da stanu bez problema.
Na šta treba obratiti pažnju? Sedišta u nekim primercima imaju svetliju boju tkanine na kojima bi mogle da se primete mrlje, a ima i dosta tvrde plastike koja bi mogla da bude osetljiva na oštećenja i ogrebotine.
Neki primerci imaju problem sa softverom upravljačke jedinice vazdušnog jastuka, što može da znači da se neki od vazdušnih jastuka neće pravilno aktivirati u slučaju sudara. Izdat je poziv vlasnicima u kojem se od njih traži da svoje automobile dovezu do Hyundaijevog ovlašćenog servisa kako bi ažurirali softver i rešili ovaj problem.
Kako prenosi Auto Klub, preporuka je 1,0-litarski benzinac od 118 KS, zbog prijatnog rada, solidnih performansi i razumne ekonomičnosti. To nije najsofisticiraniji trocilindrični motor na tržištu, ali ima više smisla od 1,6-litarskog benzinca koji troši previše goriva. Sa druge strane, 1,6-litarski dizel motori su grublji u radu i prenose neugodne vibracije, a pritom su i skuplji. Međutim, izuzetno su štedljivi, pa su bolji izbor ako prelazite veći broj kilometara.
Što ce cena tiče, polovna Hyundai Kona stara tek nekoliko godina se može nabaviti za oko 16 hiljada evra, mada na domaćem tržištu nema previše dostupnih primeraka. Izgleda da su vlasnici zadovoljni sa Konom i ne razmišljaju o prodaji svog automobila.
Bonus video: Vozili smo Hyundai Venue, jedan od najpovoljnijih krosovera kod nas