Četvorotočkaši su izuzetno osetljivi na ekstremne temperature, a ako mislite da im više odgovara vrućina od „debelog minusa“, grešite. Tokom visokih temperatura javljaju se mnogi problemi na koje treba obratiti pažnju.
Teksas su nedavno zadesili ekstremni toplotni talasi, nedeljama su temperature prelazile 35 stepeni, a mehaničari iz Boscha sada otkrivaju kako je toplo vreme uticalo na automobile.
Neki uobičajeni problemi su – često se dodatno troše akumulatori, koji imaju tendenciju da loše funkcionišu pri ekstremnim vrućinama, a tu su i probušene gume usled gubitka pritiska zbog vremenskih uslova. U poslednje vreme se ovi problemi dodatno komplikuju novim kvarovima jer visoke temperature razgrađuju druge komponente kao što je guma na brisačima vetrobranskog stakla.
Konkretno, deo od gume se lomi, ostavljajući metalnu ruku koja grebe staklo. Trošak zamene brisača nije ništa u poređenju sa cenom zamene celog prednjeg vetrobranskog stakla.
Velike vrućine negativno utiču i na kočnice automobila. Kako prenosi Revija HAK, kočiono ulje može apsorbovati vlagu, pri čemu toplota ispod haube motora dovodi do širenja te vlage. Kada se to desi, osećaj pritiskanja kočnice može postati „sunđerast“, i vlasnik vozila mora odvesti auto na servis.
Bonus video: Evo kako da najbrže rashladite kabinu automobila