Automobilska industrija je trenutno u eri velikih promena a ovaj proces se neće skoro zavrđiti. Mnogi proizvođači menjaju svoje strategije i investiraju milijarde evra u elektrifikaciju, ali većina njih još uvek nije dostigla pristojne marže prilikom prodaje vozila na struju. Ipak, to bi moglo uskoro da se promeni.
Lutz Meschke, šef finansija u Porscheu, prošle nedelje je pričao o profitabilnosti i maržama. Prema njegovom mišljenju, kompanija iz Štutgarta očekuje da se profit od prodaje električnih automobila bude isti kao kod benzinaca ili dizelaša i to za dve godine. Što se tiče perioda od pet godina, Meschke očekuje da će marže na vozilima na struju biti dosta veće jer će kupci biti spremni da plate više za nove tehnologije.
Globalno predviđanje Porschea je da će otprilike polovina luksuznih automobila imati pogon na električnu energiju do kraja ove dekade. Nemački proizvođač želi da bude ispred konkurencije, a plan im je da 80% prodaje do 2031. čine električni automobili.
„Naš cilj je da selektivno proširimo segmente sa većim maržama i da iskoristimo prilike za određivanje cena električnih vozila“, izjavio je izvršni direktor Porschea Oliver Blume. Međutim, i pored ubrzane elektrifikacije, benzinski 911 i dalje ostaje najprodavaniji model nemačke kompanije, dok je na drugom mestu električni Taycan.
Za sada je ovo i jedini model na struju Porschea, ali uskoro će se gami pridružiti i potpuno električni Macan, čija premijera je odložena zbog problema sa softverom koje ima Volkswagen Grupa. U budućnosti, Porsche želi da sam proizvodi softver za svoje automobile, ali je Macan ipak žrtva turbulencija u lancima snabdevanja.
Nedugo nakon električnog Macana, očekuje se i jedan veći, luksuzni SUV na struju. Proizvodiće se u Lajpcigu i imaće početnu cenu od oko 85.000 evra.
Bonus video: Šumadija, Porsche i 5.200 konjskih snaga u jednom danu
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare