Sasvim je jasno da će vodonik u budućnosti igrati važnu ulogu u saobraćaju, posebno u tehnologiji gorivnih ćelija, ali i naknadno opremljenim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Grupa naučnika sa Univerziteta New South Wales u Sidneju otkrila je sistem koji bi mogao da spasi dizelske motore zahvaljujući vodoniku.
Dizel kao gorivo je do pre nekoliko godina bilo izuzetno cenjeno, ali sada proživljava teška vremena. Međutim, zahvaljujući otkriću naučnika iz Australije, emisije CO2 dizelskog motora su smanjene za 85,9%. Kako piše španski Auto Bild, grupa inženjera spomenutog univerziteta je pretvorila dizelski motor u hibridni blok koji radi na dizel i vodonik.
Kako bi im to uspelo, podneli su patent za sistem direktnog ubrizgavanja vodonika u cilindar koji je dodat već postojećem dizelu. Ključ ovog sistema je da ubrizgava vodonik na kontrolisan način, što pomaže u ostvarenju emisije od samo 90 gr/kWh.
„Ako samo stavite vodonik u motor i pustite da se meša, imaćete mnogo emisija azotnih-oksida (NOx), koji su glavni uzrok zagađenja vazduha i kisele kiše“, objašnjava Shawn Kook, vođa ovog tima. Još jedna prednost ovog novog sistema koji može da spasi dizelski motor jeste u tome što ne koristi toliko čist vodonik kao onaj koji se koristi u automobilima sa gorivnim ćelijama, kao što su Hyundai Nexo i Toyota Mirai, a to ga čini jeftinijim.
Pored toga, prema istraživačima, efikasnost je poboljšana za 26%: „Ova nova tehnologija značajno smanjuje emisije CO2 iz postojećih dizelskih motora, tako da bi mogla da pomogne smanjenju našeg ugljeničnog otiska“, dodaje Cook.
Kako prenosi Auto Klub, tim iz Australije već radi na pokretanju proizvodnje ovog sistema i traži investitore, a očekuju da bi u narednih 12 do 24 meseca mogli da započnu sa komercijalizacijom ove tehnologije.
Bonus video: Zašto ne znamo da postavimo trougao i vredi li Renault Clio kao hibrid?