Šta je toplotna puma i zbog čega je ona postala nešto čime se proizvođači električnih automobila hvale kada u prvi plan žele da stave nisku potrošnju električne energije i autonomiju?
Kada su električni automobili u pitanju, pored vremena punjenja baterije, jedna od najčešćih tema o kojima se priča su ušteda energije i autonomija. Proizvođači se na sve načine dovijaju da smanje potrošnju energije. Resursi poput poboljšanja aerodinamike, smanjena mase automobila donose neke rezultate, ali koštaju i efikasni su “na kašičicu”. Jedna od tehničkih inovacija kojima proizvođači električnih automobila uspevaju značajno da redukuju potošnju električne energije, a time povećaju domet sa jednim punjenjem baterije je ugradnja toplotne pumpe.
Pored motora za pokretanje, jedan od najvećih potrošača energije iz baterije električnog automobila je sistem zagrevanja kabine tokom zimskih meseci. Kada je napolju hladno, baterija zbog niske temperature već ima smanjen kapacitet, pa kada se još uključi grejanje kabine na maksimum, nije čudo da putni računar pokaže drastično manji domet od onoga na koji je vozač navikao tokom letnih meseci.
Toplotna pumpa je sistem grejanja na električnu energiju koji se dugo koristi za zagrevanje stambenih objekata, a glavna prednost je tri puta manja potrošnja u odnosu na klasične sisteme grejanja na struju. Isto važi i kada je zagrevanje kabine električnog automobila u pitanju. Zvuči kao dobar marketing, jer tri puta manja potrošnja je nešto što nije realno. Ali, toplotna pumpa zaista ostvaruje nekoliko puta manju potrošnju za zagrevanje kabine automobila u odnosu na klasične električne grejače i tu nema nikakve magije.
Kako sistem grejanja uz pomoć toplotne pumpe na 1 kW uložene električne energije proizvodi 4 kW toplotne energije i koji proizvođači automobila su prvi komercijalizvoli sistem toplotne pumpe za neke svoje modele, saznajte ovde.
Izvor: Drivegreen.rs
Bonus video: Čime se vozači najčešće vraćaju kući kad malo više popiju
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram