Najveća dozvoljena brzina na većini auto-puteva u Evropi je 130 km/h.
Kad su evropski auto-putevi u pitanju, najčešće se spominju oni u Nemačkoj, gde su pojedine deonice bez ograničenja brzine. U poslednjih par godina bilo je nekoliko inicijativa kojima su određene grupe nastojale da smanje maksimalnu dozvoljenu brzinu, prvo zbog bezbednosti, a potom i zbog potrošnje goriva.
I dok pojedine zemlje razmatraju smanjenje ograničenja brzine, u pojedinim regijama se, ipak, još uvek razmišlja o povećanju maksimalne dozvoljene brzine. Zato vas pitamo smatrate li da je 130 km/h prava mera ili ograničenje maksimalne dozvoljene brzine treba korigovati?
Za smanjenje brzine
Naime, statistika je pokazala da su na deonicama bez ograničenja češće saobraćajne nezgode s teškim posledicama. Međutim, nakon uvođenja sankcija Rusiji i naglog povećanja cena energenata, sve glasnija je bila inicijativa da se ograniči maksimalna dozvoljena brzina na svim auto-putevima u Nemačkoj.
Tako je još 2021. godine anketa javnog servisa ARD-a pokazala da 60 odsto ispitanika podržava ograničenje brzine na mreži nemačkih auto-puteva da bi se smanjila emisija štetnih gasova i očuvala klima.
Isto su razmišljali i Francuzi, odnosno francuska vlada koja je još 2020. godine želela da smanji maksimalnu dozvoljenu brzinu na 110 km/h. Izračunali su da bi smanjenjem brzine za samo 10 km/h snizili dnevnu potrošnju za 290.000 barela.
Fizika kaže da otpor vazduha raste kvadratno na brzinu, a praksa da potrošnja goriva s porastom brzine zaista drastično raste. Nemački autoklub (ADAC) je izračunao da automobili srednje klase pri vožnji od 160 km/h troše do dve trećine više goriva nego pri 100 km/h.
Italija želi da poveća dozvoljenu brzinu
Italija ima oko 7.000 km auto-puteva od čega 2.000 km s tri i više traka. Ministar saobraća Matteo Salvini najavio je da bi na pojedinim deonicama maksimalna dozvoljena brzina mogla da se poveća na 150 km/h, piše HAK, a prenosi index. U pitanju su rute koje se smatraju bezbednim, dok ekološki aspekt i mogućnosti štednje trenutno nisu u fokusu.
Kako je naveo, nezgode se dešavaju češće na sporijim deonicama, a brzina na auto-putevima A4 (Milano-Brescia), A26 (Genova Voltri-Gravellona Toce), A14 (Bologna-Bari) i A30 (Caserta-Salerno) mogla bi trajno da se poveća na 150 km/h, rekao je Salvini za italijanske medije.
Bonus video: Gledate li u retrovizor dok vozite auto-putem?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare