Kako tvrdi novi izvršni direktor francuske kompanije, sledeća generacija Citroenovog najprodavanijeg automobila C3 će biti potpuno električna. Ovaj automobil će se proizvoditi u Evropi i imaće cenu manju od 25 hiljada evra.
Novi model, koji će dobiti naziv e-C3, imaće ozbiljan posao pred sobom. Aktuelni C3 čini otprilike 30 posto prodaje francuske kompanije u Evropi, čak i pored činjenice da je trenutna generacija stara već 7 godina i da se bazira na starijoj platformi PSA Grupe.
Thierry Koskas, novi izvršni direktor Citroena, tvrdi da postoji velika pretnja od kineskih brendova kao što su MG i BYD koji sada izvoze jeftine električne automobile u Evropu. Prema njegovom mišljenju, oni imaju vrlo kompetentne proizvode, a odgovor Citroena je novi model e-C3.
Koskas je opisao e-C3 kao „mali hečbek sa SUV elementima“, ali je i rekao da ne treba da se klasifikuje kao krosover ili SUV. Drugi mali i mikro gradski automobili su usvojili sličnu filozofiju dizajna, poput Toyote Aygo X i modela Dacia Sandero Stepway.
Citroen e-C3 za evropsko tržište će biti predstavljen na jesen, a prodaja će početi tokom 2024. Francuska kompanija nije želela da još uvek objavi podatke o dometu i pogonu, ali kako saznaje Reuters, baterija će pružiti domet od oko 300 kilometara i proizvodiće se u Kini.
Koskas tvrdi da će novi e-C3 biti jedinstvena ponuda na evropskom tržištu, jer će potpuno opremljen primerak imati cenu manju od 25 hiljada evra. Trenutno se prodaje svega par električnih automobila sa nižom cenom, a to su Dacia Spring koja se proizvodi u Kini, i zastareli Volkswagen e-Up.
Drugi mali električni automobili Stellantisa, kao što su Peugeot 208 i Opel Corsa, imaju početnu cenu veću od 30 hiljada evra, pa nema sumnje da će Citroen postati hit na tržištu.
Bonus video: Vozili smo Citroen C4 X – Čik pogodite cenu i klasu kojoj pripada ovaj automobil