Foto: Printscreen/YouTube, Instagram/annalazarevic2

Najpoznatije internet zvezde u Srbiji našle su način da dođu do ogromne svote novca. Pored toga što su prepoznatljivi na ulici, oni mesečno mogu da zarade i do 150.000 evra - uglavnom snimajući klipove za Jutjub ili koristeći druge kanale komunikacije sa fanovima.

Ako je suditi po njihovim aktivnostima i novca koji dobijaju zauzvrat, može se reći da su pravi srećnici. Interesovanje za ovu temu oduvek postoji, ali je poslednjih dana priču o zaradi od Jutjuba ponovo pokrenuo Zoran Đorđević, otac jutjuberki Anđele i Nađe. Govoreći o njihovoj javnoj svađi – za koju se još uvek ne zna da li je samo varka za malo publiciteta ili pravo iznošenje prljavog veša iz porodice – pomenuo je ogromne svote novca koje su zaradili od Jutjuba ali i koje su uložili u isti.

PROČITAJTE JOŠ

Kako zapravo Jutjuberi zarađuju novac i na osnovu čega prave svoj sadržaj?

Oni kojima se ovakav vid zabave ne dopada jutjubere, njihove drame i generalno cenu Jutjub scenu nazivaju „rijalitijem za klince“. Velika imena domaće muzičke scene pričaju o sopstvenom životu, druže se ili svađaju sa drugim poznatim jutjuberima i prikazuju apsolutno sve iz svog života. I to zapravo pali.

Ali, pre svega, Jutjuberi moraju da ispune nekoliko stavki na društvenim mrežama i svojim Jutjub kanalima ne bi li krenuli da zarađuju novac – ogroman novac. Neki od njihovih zadataka se tiču forme –  postavljanje linkova sa reklamom, postavljanje fotografija, postavljanje Instagram storija, reklamiranje firmi na društvenim mrežama, pominjanje proizvoda u videima na Jutjubu ili Instagram profilima, davanje recenzija uz video i slično.

Poštovanje svih formi i pravila da bi Jutjuberi došli do zarade nekada prevazili klasično radno vreme, tako da bi opis njihovog posla kao „laganog“ bio nepravedan.

Jedan od najpraćenijih jutjubera u Srbiji je Bogdan Ilić, poznatiji kao Baka Prase. Svojevremeno, dok je njegov primarni Jutjub kanal još uvek bio aktivan, mediji su pisali da je samo od video klipova, odnosno od pregleda, dobijao i više od trinaest hiljada evra mesečno. Kada se na to dodaju i brending kampanje, reklamiranje proizvoda putem videa ili Instagrama, procene su takve da je dobijao i više od sto pedeset hiljada evra na mesečnom nivou.

Oni koji sa njim dele mesto broj jedan su jutjuberi Muđa, koji je svojevremenio bio popularniji i praćeniji od Bake Praseta, a i dalje zarađuje ogroman novac igranjem video igrica, ali i Bakin prijatelja Čoda, koji takođe zarađuje sličan novac.

Tamara Kalinić jedna je od retkih blogerki sa naših prostora koja je poznata širom sveta, a našla se i na „Tajmsovoj“ listi „100 najboljih influensera u 2019. godini“.

„Kada sam počela da se bavim ovim poslom, roditelji mi nisu pomagali finansijski. Kada sam prvi put otvorila blog, uložila sam svega 10 dolara i kupila domen sajta. Sestra je kupila kameru i slikala me. To je sve što ti je potrebno za ovaj posao. U to vreme sam radila kao farmaceut i trošila celu svoju platu na avio-karte i putovanja na modne revije. Obično sam spavala kod drugarice na putovanjima i radila dan i noć dok nisam na kraju mogla da dam otkaz i posvetim se potpuno blogovanju“, istakla je Tamara na svom Instagramu te dodala da joj pojedini stalno spočitavaju što potiče iz „imućne porodice“.

Retki su Jutjuberi ili Instagram blogeri koji ne uspevaju da zarade dovoljno novca za lagodan život. Pogotovo za vreme, ali i nakon pandemije koronavirusa, influenseing na društvenim mrežama se pokazao kao veoma koristan, pre svega zbog dobrog targetiranja publike. Za razliku od standardnih reklama u medijima ili na televiziji, određeni proizvodi namenjeni određenoj grupi se plasiraju direktno i samo toj grupi koja bi takav sadržaj / proizvod kasnije i konzumirala ili kupila.

Ne bi li se utvrdilo koliko jedna osoba zarađuje od Instagrama, razmatrano je koliko često osoba objavljuje sadržaj na ovoj društvenoj mreži, te koliko ima pratilaca. Lista se zatim formira na osnovu procena. Influenseri su kategorisani u osam grupa: poznati, lepota, moda, fitnes, hrana, lajfstajl, sport i putovanja.

Osim broja pratilaca, za javnu ličnost koja se bira za reklamiranje određenog proizvoda veoma je bitan i njen imidž, odnosno ciljna grupa koja joj veruje, te tako i neki poznati koji nemaju stotine hiljada pratilaca, ali su odličan uzor za određenu populaciju, veoma lepo zarađuju od reklama.

Vrlo često, pevačice i pevači koriste svoje Instagram profile kao influenseri, kako bi pored nastupa na ovaj način zaradili dodatan novac.

Luna Đogani u javni život kročila je kao blogerka, zatim je ušla u rijaliti, pa postala pevačica, a onda se pronašla u zanimanju – influensera. Ćerka Anabele Atijas i Gagija Đoganija danas više zarađuje od reklama na Instagramu i na svom Jutjub kanalu, nego što njeni roditelji prihoduju od pevanja.

BONUS VIDEO: Preminula jutjuberka – Od devojke koja je promašila školu, do internet zvezde

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar