Most Čanakale 1915 Foto: EPN/Newscom / Newscom / Profimedia

Gradnja velelepnog visećeg mosta Čanakale 1915, koji će preko kanala Dardaneli spojiti Aziju i Evropu, bliži se kraju, pišu turski mediji.

Zadnji segment grede mosta, dugačak 48 metara, širok 45 i težak 700 tona, dostavljen je pre nedelju dana brodom na gradilište. Taj segment je simbolično bio ukrašen velikim motivom sa turskom zastavom.

Kamen temeljac ovog mosta, koji će biti ključni deo novog autoputa Kinali-Tekirdag-Čanakale-Savastepe položio je 18. marta 2017. turski predsednik Redžep Tajip Erdogan. Očekuje se da most bude dovršen tačno pet godina nakon toga, 18. marta 2022. godine.

Most Čanakale 1915 Foto: EPN/Newscom / Newscom / Profimedia

Osim što spaja dva kontinenta, ovaj most izdvaja i najduži raspon na svetu, koji se između dva glavna pilona (visoka po 318 metara) proteže do dužine od čak 2.023 metara. To je 32 metra duže od još uvek aktualnog rekordera, visećeg mosta Akaši-kaikjo u Japanu (čija izgradnja je završena 1998. godine).

Most Čanakale 1915 će ukupno biti dugačak 3563 metra, a s prilaznim vijaduktima će dostići dužinu od 4.608 metara. Predviđeno je da ima tri vozne trake u svakom smeru, zajedno sa trotoarima koji će radnicima služiti za održavanje mosta.

Most Čanakale 1915 Foto: Shutterstock

Inače, dužina glavnog raspona od 2.023 metra u sebi ima dosta simbolike, budući da predstavlja godinu kada će biti 100. godišnjica Republike Turske, koju je utemeljio Mustafa Kemal Ataturk.

Simbolika tu ne prestaje. Sam naziv mosta, Čanakale 1915 , odaje počast bici za Galipolje iz Prvog svetskog rata (koju Turci zovu bitka kod Čanakale prema mestu gde se odvijala) u kojoj je turska vojska porazila oružane snage sile Antante, uglavnom iz tadašnjeg Britanskog carstva.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar