Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić najavio je nabavku 10 električnih autobusa do kraja godine. O tome ko je pobedio na tenderu, koliko autobusi koštaju i kako su nevladine organizacije već prvog dana pronašle nelogičnosti u tenderu u jutarnjem programu “Probudi se” govorio je Dobrica Veselinović iz Inicijative Ne davimo Beograd.
Veselinović kaže da tender vezan za nabavku električnih autobusa “upada u oči” jer je on dodeljen “jednoj bizarnoj firmi sa Voždovca”.
“Ta firma se nalazi u jednoj porodičnoj kući, ima jako mali promet u proteklih par godina i bavi se servisom rashladne opreme, a tender koji je dobila je u vrednosti od 6 miliona evra”, kaže.
Naglašava da je ova firma pod imenom „DAT Holding“ ponudila veću cenu za milion i po evra od kineskog proizvođača autobusa koji je pre nekoliko godina najavljivan kao strateški partner “Ikarbusa” u sklapanju tih autobusa.
Kao razlog da se kineskoj firmi ne dodeli tender navedene su dve stvari:
“Prva je da nisu imali ugovor o održavanju sa svojim strateškim partnerom “Ikarbusom”, a drugi je to što je bilo propuisamo da zadnja vrata budu 120 centimetara, a u njihovoj specifikaciji je stajalo da je to dva milimetra uže”, objašnjava.
Veselinović smatra da je u pitanju sistematska korupcija.
“Mislim da ljudi iz “Ikarbusa”, koji moraju da budu bliski gradskoj vlasti, nisu želeli da zaokruže ovaj dogovor i učine nešto što bi svima koristilo, nego su pristali da se napravi jedan jasno koruptivni dil sa nepostojećom kompanijom, izvuku pare za koje će se verovano isti ti autobusi naručiti i uzeti deo profita”, kaže Veselinović.
Kaže kako je ovo samo jedan u nizu koruptivnih dogovora i izrazio nadu da će se tužilaštvo time pozabaviti.
“Neko je milion i po evra stavio u džep, što nije malo para”, objašnjava.
Dodaje da ni firma koja je dobila tender nije ispoštovala sve u uslove, a jedan od primera je nepostojanje računa o potrošnji električne energije.
“Tu očigledno niko nije brinuo o sredstvima, samo je hteo samo da dil zaokruži. Niko nije planirao da uradi nešto dobro za građane i građanke Srbije, već za privatne džepove”.
Veselinović kaže da 10 električnih autobusa, iako su dobro rešenje, neće rešiti problem zagađenja i naglašava da ovaj tender jasno pokazuje put korupcije.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: