Foto: Shutterstock/ZagAlex, Maja Tomić, Nenad Nedomacki

Nakon što je studentska autobuska karta od Pančeva do Beograda poskupela više nego duplo, u javnosti se podigla velika prašina, ali i otvorilo važno pitanje: Zašto iz Pančeva više ne saobraća najjeftiniji način prevoza - voz? Uprkos brojnim obećanjima i najavama, ovakav način da se Pančevci dovezu do Beograda nije uspostavljen, a prethodno je ukinut 2010. godine. Zanimljivo je da praktično monopol nad gradskim prevozom u ovom gradu ima "Pantrasport" i to dobro naplaćuje.

Bilo je brojnih pokušaja da se voz ponovo uspostavi, ali Grad Pančevo je svaki put kočio realizaciju.

Sve do 2010. godine postojala je linija između Beograda do Pančeva koja je kroz sistem “Beovoza” funkcionisala kao prigradska linija pod ingerecijom Železnice Srbije.

U međuvremenu je došlo do ukidanja “Beovoza” zbog nerentabilnosti ali i rekonstrukcije beogradskog Pančevačkog mosta (kada je reč o toj liniji) i između glavnog grada Srbije i Pančeva od tada nema direktne železničke linije.

S druge strane, 2010. godine je pokrenuta beogradska gradska železnica “BG voz”, pod ingerencijom Skupštine grada Beograda, koja saobraća do Ovče.

To znači da Pančevci železnicom mogu da dođu do Beograda tako što dođu do Ovče, odakle presedanjem na BG voz mogu da dođu do centra Beograda. To znatno komplikuje situaciju i odvraća veliki broj putnika od korišćenja železnice.

Obećanje ludom radovanje

Novi ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije, Goran Vesić, najavio je da će od sredine decembra biti uvedena četiri voza od Beograda do Pančeva.

„Dok se BG voz ne proširi do Pančeva, od sredine decembra uvešćemo četiri voza do Pančeva, dva će ići ujutru, a dva posle podne. Da bi se BG voz proširio moraju da se kupe tri nove garniture voza, što bi Pančevo koštalo 300 miliona godišnje“, rekao je Vesić na sednici Skupštine Srbije.

PROČITAJTE JOŠ

U aprilu 2016. godine Siniša Mali, tadašnji gradonačelnik Beograda, najavio je mogućnost da se linija BG voza produži do Pančeva, što bi faktčki značilo vraćanje nekadašnje liniji “Beovoza” ali se to ipak nije dogodilo ni šest godina kasnije.


Pančevo koči finansiranje

„To što gradjani žele da se voze BG vozom je potpuno u redu i mogu da kažem da je Beograd poslednjih godina ima više sastanaka, na nivou dva grada, i da smo pokušavali da rešimo taj problem“, rekao je direktor preduzeća „Beogradski metro i voz“ Andrija Mladenović.

Kazao je da tu postoji problem u finasiranju „jer Beograd može da finasira prevoz putnika na svoj teritoriji, a Pančevo na svojoj“.

„Pančevo, moram da kažem nije imalo interes da na ovaj način finansira prevoz putnika kao što Beograd to radi i kroz ‘Bg voz’“, rekao je Mladenović i objasnio da je interes lokalne vlasti u Pančevu da za građane finasira autobuskog prevoznika na području tog grada.

Da uspostavljanje železničke veze koči kod Pančeva, svedoči i Milan Turanjanin, predsednik Grupe građana „Izbor za našu opštinu”, koji je za „Politiku“ izjavio da je grupa građana koju on predvodi pre šest godina skoro uspela da dođe do dogovora o obnovi železničke veze, ali lokalna samouprava to nije prihvatila.

Portal Nova.rs poslao je upite o uspostavljanju redovne železničke veze između Beograda i Pančeva na adrese ova dva grada, kao i   preduzeća „Beovoz“, odgovor nismo dobili do objavljivanja teksta.

Zarada preko grbače studenata i učenika

Podsetimo, nakon pregovora predstavnika Grada Pančeva i ATP „Pantransport“ pronađen je kompromis i odlučeno je da cene mesečnih karata za učenike i studente na relaciji Pančevo – Beograd od 25. novembra pojeftine na 3.900 dinara umesto dosadašnjih 5.500 hiljada dinara.

Burne reakcije pančevačke javnosti izazvalo je nedavno poskupljenje mesečne karte za učenike i studente na autobuskoj liniji Pančevo – Beograd koja umesto dosadašnjih 2.450 dinara košta 5.500 dinara.

BONUS VIDEO: Miketić najavio proteste ako vlasti ne odgovore na peticiju: Građani zbog poskupljenja autobuskih karata traže vraćanje vozne linije BG – Pančevo

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare