Migel Anhel Ernando (Španija), Bez naziva (2301), foto Marko Ercegović

Internacionalnu izložbu "Četvrti Trijenale MNMU: Ekscentrici" kustoskinje Radmile Stamenković, nakon uspešnog otvaranja u Galeriji Muzeja naivne i marginalne umetnosti Jagodini, videće i beogradska publika.

Postavka će biti otvorena 23. oktobra u 18 sati u Salonu Oto Bihalji-Merin, a selekciju radova i koncept beogradske izložbe priredila je kustoskinja Senka Latinović.

Na izložbi će moći da se vide 52 dela 40 autora, a radovi 15 učesnika Trijenala biće pred posetiocima u vidu reprodukcija na LED ekranu.

Goran Stojčetović, Radni naziv filma je bio „Nasilje“, a zatim „Nije trenutak“, da bi na kraju dobio naslov „Život je lep“, foto Marija Konjikušić

Tema ovogodišnjeg Trijenala postavlja pitanje šta znači biti ekscentričan danas. Takođe, i kakav potencijal za budućnost nosi ekscentričnost. Postavlja se pitanje da li turbulentna vremena u kojima trenutno živimo najavljuju radikalnu promenu paradigme, šansu za novi početak u kome će biti neophodno posmatrati svet, sve odnose, kao i umetnost iz potpuno drugačije, decentrirane perspektive?

Iza Papasijan (Francuska), Kanive br. 5, foto Marko Ercegović

Neki umetnici Trijenala eksplicitno su politički te njihovi radovi preispituju klasifikacije i identitete, transformacije pejzaža, životinja i ljudi. Svet koji prikazuju se otvara kao košmarni bal pod maskama koje se tope pod granatama, požarima, erupcijama i vatrometima, stvarajući neočekivane hibride i savezništva.

Ilja Carjov (Rusija), Kraj sveta dolazi, foto Marko Ercegović

U tom prostoru pojavljuju se anđeli i biblijske figure, ali i utvare, vanzemaljci, prikaze i drugi granični entiteti koji obitavaju u svetu nesvesnog i onostranog. Tu je i svet monstruma izvitoperenih fizionomija, koji deluju intrigantno. Nameće se stoga Gramšijeva rečenica: „Stari svet umire, novi se još ne može roditi; sada je vreme čudovišta“.

Margareta Vidmar i Ezoks Lucijus Ido, akcija Za Konstabl Džona, foto Marija Konjikušić

Izložba donosi i radove francuske umetnice Ize Papasijan, koja je osvojila Veliku nagradu Trijenala, kao i mlade srpske umetnice Teodore Nešković koji su dobilii Otkupnu nagradu Trijenala.

Teodora Nešković (Srbija), Čuvari ponoćne kapije, foto Marko Ercegović

Tokom trajanja izložbe, do 22. novembra, biće organizovana kustoska vođenja, kao i susreti s nekim od učesnika Trijenala.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar