Beograd će uskoro najverovatnije na neodređeno vreme u potpunosti ostati bez tramvajskog saobraćaja, odnosno privremeno u glavnom gradu do daljeg neće saobraćati niti jedna tramvajska linija, saznaje eKapija. Razlog za to nisu ni neki predstojeći višednevni protesti u prestonici niti obnova više ulica u gradu, nego problem vezan za projekat ugradnje tramvajskih šina preko Mosta na Adi, radova koji su se izvodili od marta 2018. do početka leta 2019. godine.
Tada su, kako piše eKapija, iz nepoznatih razloga u ovaj tramvajski koridor ugrađeni drveni pragovi umesto betonskih. Saobraćaj se preko tog tramvajskog koridora manje-više nesmetano odvijao u prethodnih šest godina, da bi posle nedavnog iskakanja tramvaja iz šina na Mostu na Adi, nadležne ekipe utvrdile da su problem upravo sporni drveni pragovi i da ova nezgoda na mostu, najverovatnije, neće biti jedina ukoliko se oni ne uklone i ne zamene betonskim.
Kako je rečeno za eKapiju, problem nije samo to što su između šina na mostu ugrađeni drveni pragovi, već i što su oni postavljeni u sirovom stanju, odnosno nisu premazani odgovarajućim uljem radi impregnacije. Pojedini drveni pragovi su prirodnim procesom počeli da trule, što može biti značajan rizik ukoliko bi neki od njih pukao i posledično došlo do razmaknuća šina. Ovom portalu je rečeno i da su u doba ugradnje šina pre šest godina u okviru tog projekta želeli da sve bude u skladu sa principima zaštite životne sredine.
Posledica odluke da se u poslednji potpuno novi tramvajski koridor u glavnom gradu ugrade drveni pragovi i to bez nanošenja potrebnih premaza jeste da će, kako je eKapiji rečeno, sada most za tramvajski saobraćaj morati da bude zatvoren najmanje dva meseca kako bi se obavila sanacija tramvajske pruge, odnosno kako bi drveni pragovi bili zamenjeni betonskim što će osigurati bezbednost tramvajskog saobraćaja koji je, inače, na samom mostu ograničen na brzinu od 10 km/h.
Tramvajski saobraćaj će u tom slučaju u potpunosti morati da bude obustavljen zato što je na novobeogradskoj strani centralni GSP-ov tramvajski depo Sava iz koga svakog dana polaze tramvaji ka svim delovima grada. Zatvaranjem tramvajskog koridora preko mosta, a kako bi on bio saniran, taj depo na određeno vreme biće u potpunosti odsečen od ostatka grada s obzirom na to da alternativna tramvajska trasa preko Save, posle započetih radova na uklanjanju Starog savskog mosta, više ne postoji. Paradoks, ali upravo je Most na Adi trebalo da sve vreme služi kao alternativna tramvajska trasa preko reke, a dok se ne izgradi novi savski most.
Izvor eKapije iz GSP Beograd kaže da su pojedini stručnjaci iz ovog preduzeća upozoravali još pre šest i po godina, ali tadašnje rukovodstvo Grada nije imalo sluha za njihove argumente.
„Već smo dobili uveravanja da će sve biti kako treba. Ipak, proces truljenja drvenih pragova sve više uzima maha i to može bitno da utiče na bezbednost tramvajskog saobraćaja, usled čega su uvedena dodatna ograničenja brzine kojeg su vozači tramvaja dužni da se pridržavaju, ali je i dodatno od strane stručnih službi GSP-a pojačan nadzor tramvajske pruge i sprovode se učestali pregledi stanja pragova, kako bi se predupredili vanredni događaji i iskliznuća tramvaja iz šina“, ukazuje sagovornik eKapije.
Pitanja u vezi sa ovim propustom iz 2019. kao i u vezi sa neophodnom sanacijom pruge na mostu, eKapija je uputila Gradu Beogradu, ali nije dobila nikakav odgovor.
Tramvajski saobraćaj će u tom slučaju u potpunosti morati da bude obustavljen zato što je na novobeogradskoj strani centralni GSP-ov tramvajski depo Sava iz koga svakog dana polaze tramvaji ka svim delovima grada. Zatvaranjem tramvajskog koridora preko mosta, a kako bi on bio saniran, taj depo na određeno vreme biće u potpunosti odsečen od ostatka grada s obzirom na to da alternativna tramvajska trasa preko Save, posle započetih radova na uklanjanju Starog savskog mosta, više ne postoji. Paradoks, ali upravo je Most na Adi trebalo da sve vreme služi kao alternativna tramvajska trasa preko reke, a dok se ne izgradi novi savski most.
Izvor eKapije iz GSP Beograd kaže da su pojedini stručnjaci iz ovog preduzeća upozoravali još pre šest i po godina, ali tadašnje rukovodstvo Grada nije imalo sluha za njihove argumente.
„Već smo dobili uveravanja da će sve biti kako treba. Ipak, proces truljenja drvenih pragova sve više uzima maha i to može bitno da utiče na bezbednost tramvajskog saobraćaja, usled čega su uvedena dodatna ograničenja brzine kojeg su vozači tramvaja dužni da se pridržavaju, ali je i dodatno od strane stručnih službi GSP-a pojačan nadzor tramvajske pruge i sprovode se učestali pregledi stanja pragova, kako bi se predupredili vanredni događaji i iskliznuća tramvaja iz šina“, ukazuje sagovornik eKapije.
Pitanja u vezi sa ovim propustom iz 2019. kao i u vezi sa neophodnom sanacijom pruge na mostu, eKapija je uputila Gradu Beogradu, ali nije dobila nikakav odgovor.