Grejna sezona počela je ove godine kasnije - umesto 15. oktobra, radijatori su "proradili" prvog dana novembra. Iako je pre samo pet dana predsednik Aleksandar Vučić upitao "čemu po ovakvom vremenu grejanje", nekim građanima je zaista bilo hladno i tokom oktobarskih večeri. A neki građani zaista ne žele da plaćaju ono što nisu potrošili, odnosno uslugu koju nisu ni dobili. Udruženja potrošača navode da mogu da traže umanjenje računa za oktobar od Beogradskih elektrana, pa je naša sagovornica to i učinila. Odgovor na reklamaciju joj je stigao danas, a komisija iz Beogradskih elektrana kaže - ne postoji pravni osnov za umanjenje.
U odgovoru, koji nam je prosledila na uvid, podseća se da je „preporukom Vlade Srbije za racionalnu upotrebu i štednju energenata, Gradsko veće grada Beograda je 14.10.2022, donelo Zaključak kojim se nalaže da se ne započinje isporuka toplotne energije krajnjim korisnicima dok god je prognozirana povoljna spoljna temperatura“.
„Shodno navedenoj preporuci, kao i dugoročnoj vremenskoj prognozi RHMZ koja je bila iznad nivoa neophodnosti za stavljanje u funkciju grejnog sistema, JКP Beogradske Elektrane su shodno Zaključku Skupštine grada Beograda od 25.10.2022. godine, započele grejnu sezonu 1. novembra 2022. godine. Treba imati u vidu da je u skladu sa Odlukom o cenama toplotne energije, cena toplotne energije određena na godišnjem nivou i u toku obračunskog perioda koji počinje 1. maja i traje do 30. aprila. Mesečni iznosi se dobijaju deljenjem godišnje cene sa 12 meseci. JКP “Infostan Tehnologije“ vrši obračun toplotne energije za korisnike stambenog prostora, a JКP „Beogradske elektrane“ za ostale korisnike u skladu sa pomenutom Odlukom. Broj grejnih dana je različit po grejnim sezonama i mesečni iznosi računa ne zavise od broja grejnih dana u toku meseca, odnosno grejnih dana u toku obračunskog perioda“, navela je Komisija za reklamacije potrošača Beogradskih elektrana.
Kako su dodali, „ne postoji pravni osnov za umanjenje računa za mesec oktobar 2022. godine, imajući u vidu da je cena grejanja utvrđena na godišnjem nivou, a da su mesečni računi izvedeni iz utvrđene godišnje cene grejanja u Gradu Beogradu“.
Komisija je u odgovoru još navela i da potrošač reklamaciju može da prosledi JКP Infostan Tehnologije (putem mejla ili pisanim putem u nekoj od poslovnica) „jer oni vrše obračun i naplatu u skladu sa Odlukom“.
Opširnije pročitajte na N1.
BONUS VIDEO Vučić sramno uvredio građane Srbije: Čemu grejanje po ovakvom vremenu, sve je ovo zbog zlobe i pakosti ljudi