Foto: Shutterstock

Inflacija koja je prešla 16 odsto, a koja je na dvocifrenom nivou još od maja prošle godine, naterala je brojne građane Srbije da se odreknu ponekih proizvoda ili barem smanje njihovu potrošnju. Ipak, pivopije se svog omiljenog pića ne odriču, s obzirom na to da je upravo ovo namirnica koja se najviše kupovala u poslednjem kvartalu 2022. godine.

Kompanija Nielsen IQ, koja u više od 100 zemalja sveta sprovodi istraživanja o stavovima potrošača, objavila je nove podatke – najveća vrednost prodaje zabeležena je kod piva, odnosno na ovaj proizvod su srpski potrošači u tom periodu dali najviše novca.

Što se tiče cene ovog, očigledno omiljenog srpskog proizvoda, on drastično varira u zavisnosti od ambalaže, proizvođača, ali i prodajnog mesta.

Foto: Shutterstock

Tako najjeftinija limenka od pola litra piva može da se kupi za 63 dinara, a u pitanju je robna marka.

S druge strane, ista količina ovog alkoholnog pića, samo popularnog proizvođača, i to iz uvoza, košta i do 230 dinara.

Ista količina, dakle pola litra, ali u staklenoj flaši košta, u zavisnosti od istih faktora, košta od 71 do 275 dinara.

PROČITAJTE JOŠ

Za dva litra piva u plastičnoj ambalaži, u marketima u Srbiji, potrošači treba da izdvoje od 180 do 255 dinara.

Ostali prehrambeni proizvodi koji su se najviše prodavali su gotovi mesni proizvodi, gazirana pića, mlevene kafe i keks.

Što se tiče drugih, neprehrambenih proizvoda, najviše novca građana Srbije odlazilo je na toalet papir.

Najjeftiniji toalet papir u pakovanju od četiri rolne pronašli smo po ceni od 130 dinara, što znači da je cena jedne oko 33 dinara. Isto pakovanje, ali poznatijeg proizvođača, košta 472 dinara, odnosno 118 po rolni.

Foto: EPA-EFE/NIC BOTHMA

Proverili smo cene i većih pakovanja, a ona od 10 rolni kreću se od 260 pa do neverovatnih 900 dinara, odnosno od 26 do 90 za jednu rolnu.

Inače, isto istraživanje pokazuje da je toalet papir za godinu dana poskupeo čak 30 odsto.

Kada su u pitanju ostali neprehrambeni proizvodi, Srbi su najviše novca davali na deterdžente za veš, pelene za bebe i omekšivače.

BONUS VIDEO Pitali smo građane čega su morali da se odreknu zbog krize

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare