Foto: Nova.rs, Shutterstock

Alkoholna pića, tunjevina, pesto sos, maslac i pasta za zube, pored visokih cena, imaju još nešto zajeničko – ovi proizvodi našli su se na spisku artikala koje prodavnice drže "pod ključem" zbog čestih krađa.

Naime, trgovci su odlučili da na ove proizvode stave takozvane „zujalice“.

„Zujalice“ na alkoholnim pićima u mnogim prodavnicama širom Srbije već godinama nisu novina. Svako piće sa „jačom“ cenom ima na sebi zujalicu koja pišti kada prođe pored senzora koji se nalaze na izlazu iz prodavnice. Dakle, kada neko pokuša da ukrade, primera radi, flašu viskija, ova zujalica počinje da pišti.

Međutim, tokom poslednjih nekoliko meseci, trgovci su odlučili da na ovaj način zaštite i neke druge proizvode, čije cene takođe nisu niske.

Poslednji proizvod na kojem se pojavila zaštita od krađe je puter.

Kako je na svojoj Fejsbuk stranici objavilo Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva, u poznatom marketu „pod ključem“ je nekoliko vrsta putera.

Tako se ovaj proizvod, čija cena prelazi i 450 dinara, zavisno od gramaže i proizvođača, sada nalazi u specijalnoj kutiji.

Sudeći po komentarima, pojedini potrošači su neprijatno iznenađeni ovakvim potezom trgovaca, te smatraju da ova fotografija pokazuje „propast jednog naroda“, te da će i hleb uskoro imati zujalicu.

S druge strane, pojedini smatraju da je ovakav potez logičan, s obzirom na to da se puter „već neko vreme krade“.

Tunjevina, pesto sos, pasta za zube

Međutim, i pre „zaštite“ putera, „zaključani“ su još neki proizvodi, kao što su tunjevina, pesto sos i pasta za zube.

Tako je letos na Tviteru osvanula fotografija tunjevina koje imaju zujalice, a koje su tada koštale po 347 i 388 dinara.

Inače, ovi proizvodi sada koštaju drastično više – po 440 i 520 dinara.

Takođe, u septembru se na istoj društvenoj mreži pojavila fotografija pesto sosa, koji je tada koštao 540 dinara.

Tegla ovog proizvoda tada se nalazila u posebnom pakovanju, istom kao ono u kome se trenutno nalazi puter.

Da se ovakvi sistemi protiv krađe koriste za proizvode koji su skupu, pokazuje činjenica da je u septemrbu ovaj proizvod koštao 540, a sada košta još više – 595 dinara.

Možda i najveće iznenađenje od svih zaključanih proizvoda jeste pasta za zube.

Foto: Privatna arhiva

U oktobru su se pojavile fotografije iz poznatog lanca marketa, na kojima se vidi da su zaključane skuplje paste, čije se cene kreću oko 600 dinara, ali i one koje su bile na popustu.

Tako, kada potrošač želi da kupi neki od proizvoda u specijalnim kutijama, postupak je isti kao i sa zujalicom – na kasu nosi proizvod u kutiji, koju na kasi otključava prodavačica.

BONUS VIDEO Anketa – Pitali smo građane šta im najteže pada od poskupljenja

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare