Foto:EPA-EFE/HAYOUNG JEON

Poskupljenja su česta prethodnih nedelja, ali ono što zbunjuje kupce su velike razlike u cenama istih proizvoda. Naime, krajnji ceh zavisiće i od toga gde šta kupujete. Šta sve utiče na krajnju cenu i zašto robu plaćamo skuplje od zemalja u okruženju.

Zoran Nikolić iz Nacionalne asocijacije potrošača Srbije kaže za InfoBiz da trgovci u Srbiji koriste trenutni položaj, a da potrošači u Srbiji žive u nekoj vrsti iščekivanja – kad god dođe neki veliki lanac kod nas, mi se ponadamo da će doneti i neke nove navike i ponuditi niže cene, međutim to se ne događa.

„Mislim da se novi igrači lako prilagode našim uslovima. Šta to znači – evo na primeru Hrvatske, isti proizvod je bio na akciji i kod nas i kod suseda – sa sniženom cenom, u Hrvatskoj je bio 40 odsto jeftiniji. Kada smo poslali upit proizvođaču zašto je to tako, nismo dobili odgovor“, kaže Nikolić za N1.

Povezane vesti:

Ovde je tržište nepredvidivo, naravno ne postoje administrativne mere kojima država tu išta može da menja, jer je reč o tržišnoj ekonomiji, napominje predstavnik NOPS.

„Mi na našem tržištu imamo možda četiri velika igrača koja imaju značajno tržišno učešće, a u Hrvatskoj ih ima deset i više. Mislim da nema tamo prećutnih dogovora, da je neko shvatio da je bolje da napravi veći dnevni obrt kapitala ,promet u odnosu na konkurenciju, i tako će, manjim maržama na kraju godine ostvariti veću zaradu. Kod nas, postoji razmišljanje „zašto da ne prodam skuplje ako već mogu“, gledam konkurenciju, niko se u sličnim okolnostima ne ponaša drugačije“, izjavio je Nikolić.

„U ovim vremenima, gde na svom novčaniku osetimo kolika je stvarno inflacija, potrošači moraju da nauče da za kupovinu moraju da se pripreme, u tome pomažu moderne tehnologije ili obaveštenja o sniženjima, pa da na osnovu toga odaberu gde će kupovati. U međuvremenu, nadamo se da će doći neki trgovinski lanac koji će pokazati da može da se posluje sa nižim cenama, a do tada pozivamo one koji su već u Srbiji da na nedelju dana pokušaju da nižim cenama pobede konkurenciju, mislim da će to potrošači nagraditi, a to će biti pobeda za sve“, kaže predstavnik Nacionalne asocijacije potrošača Srbije.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar