Foto: EPA-EFE/Alonso Cupul

Za turizam je 2020. bila katastrofalna godina. No jedna zemlja je uspela da se uspenje na lestvici popularnosti kad su u pitanju turističke posete: Meksiko je usred pandemije dosegao globalno treće mesto po broju turista.

Na međunarodni aerodrom u Kankunu svakih pet minuta sleću avioni iz celog sveta, a i proleću. I tako je od sredine decembra. U ovom meksičkom letovalištu na obali Karipskog mora je vrhunac sezone.

I Lufthansa je ponovno u oktobru obnovila liniju iz Frankfurta za ovo letovalište, i to uprkos strogim pravilima u vezi sa putovanjima tokom koronakrize. Na plaži gomila kupača iz Evrope i Severne Amerike, pred majanskim piramidama se ponovno stvaraju veliki redovi. Hotelijeri i ugostitelji su odahnuli, prenosi Dojče vele (DW).

Za mnoge turiste su peščane plaže i tirkizno more očigledno dovoljno primamljivi da bi prikrili realnost u kojoj su odeljenja za intenzivnu negu u meksičkim bolnicama prepuni, broj novozaraženih svakodnevno raste, a do sada je od posledica zaraze koronavirusom umrlo preko 174.000 osoba. Ovakav stav globalnih turista učinio je Meksiko poslednjih dana, iza Francuske i Italije, trećim najposećenijim turističkim odredištem na svetu. Kad je Latinska Amerika u pitanju, Meksiko je ubedljivo na prvom mestu.

Otvorene granice i posete porodicama

Razlozi za ovakav munjeviti razvoj turizma u Meksiku su višestruki. Sa jedne strane, Meksiko nikad nije zatvarao svoje granice niti traži negativni koronatest pri ulasku u zemlju. Predsednik Meksika Andres Manuel Lopez Obrador je jedan od onih političara koji odbijaju mere zatvaranja kako ne bi naškodili privredi. Drugi razlog su meksički iseljenici koji tokom Božića masovno posećuju domovinu i tako brinu za porast broja turističkih poseta.

Uprkos trećem mestu na globalnoj turističkoj lestvici, i meksički turizam beleži dramatične gubitke: gotovo 48 odsto manje poseta i 55 odsto manje prihoda u poređenju sa 2019. godinom. Utoliko veće je čudo što se branša tako brzo oporavila.

Tome treba pridodati i činjenicu da u Meksiku, za razliku od nekih drugih zemalja poput Nemačke, nije bilo subvencija za avio kompanije ili turističku branšu. Meksička vlada je uoči pandemije zbog štednje čak zatvorila nacionalnu marketinšku turističku kancelariju

Dobar higijenski koncept

No na lokalnom novou su turističke kancelarije napravili dobar posao.

U saveznoj državi Kintana Ro, u kojoj se nalazi Kankun, guverner je naložio obavezno nošenje maski. Uz to, ovo karipsko letovalište se nalazi svega tri do četiri sata leta od odredišta u Severnoj Americi, odakle dolazi i najveći broj stranih gostiju u Meksiku. Što je kraći let, to je manja mogućnost zaraze u avionu.

No mnogi lekari u Meksiku upravo tu otvorenu politiku u turističkom sektoru smatraju jednim od glavnih krivaca za porast broja novozaraženih u turističkim regijama. U ovim regijama se epidemiološka situacija doduše pogoršala od februara, ali je situacija mnogo povoljnija nego u žarištima u Meksiko Sitiju i oko njega.

Domaći turizam pomogao

Spasonosni moment u priči o meksičkom turizmu su i domaći gosti. U zemlji sa 126 miliona stanovnika značajan su faktor koji je ublažio gubitke na međunarodnom planu.

Majnof Kosmajer je Meksikancima do sada nudio specijalizirane motociklističke ture po Evropi. Sada se prebacio na ture po saveznoj državi Kuernavaki u kojoj i sam živi. On se nada da će se posao normalizirati 2022. godine.

„Zanimanje za putovanja po prirodi je poraslo. Proizvođači motocikala širom sveta beleže rekordnu prodaju, a pre ili kasnije će motociklisti svoja nova vozila hteti i da isprobaju“, nada se on.

Majkl Halej takođe smatra da će ljudi mnogo toga hteti da nadoknade. „Najnovija ispitivanja pokazuju optimizam kod građana SAD-a, i to pre svega zbog ubrzanog procesa vakcinacije, što budi očekivanja u normalna putovanja za šest meseci“, kaže Halej.

No do toga je još dug put: Kanada i SAD su zbog mutiranih varijanti virusa od onih koji se vraćaju iz inostranstva počele da taže negativan PCR test, a pojačana je i praksa karantina. Meksički turistički radnici su odmah reagovali i na aerodromima i turističkim središtima počeli da nude PCR testiranja. Meksiko, kao i mnoge druge turističke zemlje, bi, kako veruje Halej, iz ove krize mogle da izvuku pouku i okrenuti se ekskluzivnijem, održivijem turizmu bez masovnih dolazaka i odlazaka turista. Od toga bi, zaključuje, mogli profitirati ne samo turistički radnici nego i okolina.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar