Svaka reklama je dobra: Kazahstanci jačaju turizam uz Borata

Svet 26. okt. 202016:54 > 16:57
Podeli:
Foto: Amazon / Everett / Profimedia

Kazahstan se opirao, srdio, prevrtao očima i bunio se kad god se pomene satirični prikaz ove zemlje u izvedbi Saše Barona Koena - Borat je za Kazahstance bio noćna mora. A onda su ga oberučke prihvatili.

Pročitajte još:

Saša Baron Koen je 2006. postigao impresivan uspeh sa svojim filmom “Borat”. Nastavak o blentavom kazahstanskom novinaru Boratu Sagdijevu u Kazahstanu je, za razliku od prvog filma, dočekan oberučke iako Baron Koen Kazahstan predstavlja kao prljavu, antisemitsku zemlju kojom vlada incest. Ipak, Kazahstanci su shvatili da je u doba korone bilo kakva reklama – dobra reklama.

Turistička organizacija Kazahstana odlučila je da novog Borata iskoristi kao reklamu za ovu zemlju kako bi privukla turiste, a iz turističkog odbora Kazahstana za Njujork tajms rekli su da je „u doba kovida, kada je turizam na čekanju, dobro videti da se zemlja pominje u medijima“.

Štaviše, Kazahstan ne samo da se nije pobunio protiv novog Borata, već je iskovao i novi slogan na osnovu filma – „Kazahstan. Very nice!“ – i snimio četiri kratka videa u kojima se isitču prirodne lepote zemlje, urbani duh i nacionalna kuhinja.

Kazahstan je zapravo odlučio da konačno odgovori na interesovanja svojih mlađih građana koji dobro poznaju dešavanja u svetu, urbani su i mnogo vremena provode na društvenim mrežama; njima je svakako jasno da je Borat više ukorenjen u američkim stereotipima o stranim zemljama, nego realnosti.

To je potvrdio i Koen koji je poručio da je odabrao Kazahstan za film zato što je reč o zemlji o kojoj mnogo Amerikanaca ništa ne zna, te da je zato bilo lakše stvoriti taj paralelni svet – „divalj, komičan i lažan“.

„Pravi Kazahstan je predivna zemlja a modernim i dostojanstvenim društvom – sasvim suprotno od Boratove verzije“, istakao je Koen.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram