Štrajk zaposlenih na Euronews zbog ukidanja radnih mesta

Svet 09. feb. 202116:12 > 16:14
Podeli:
Foto: EPA-EFE/CLEMENS BILAN

Zaposleni na evropskoj televiziji Euronews, čije je sedište u Lionu, počeli su štrajk u trajanju od 24 sata zbog najavljenog ukidanja radnih mesta, saznaje se od sindikata.

„Ovo je prvi međusindikalni štrajk u kompaniji i veliki je odziv iz svih servisa“, izjavila je agenciji Frans pres predstavnica Nacionalnog sindikata novinara (SNJ) Kristel Petrongari.

Pedesetak zaposlenih okupilo se u utorak ujutru ispred sedišta Euronews na poziv više sindikata, kako bi „protestovali zbog smanjenja radnih mesta i budžeta“.

Pročitajte još:

Predsednik Upravnog odbora Mišel Peters predstavio je sredinom novembra plan za preraspodelu zaposlenih zbog smanjenih prihoda od oglašavanja usled pandemije koronavirusa.

„Očekuje se da će oko 30 do 40 ljudi napustiti kompaniju“ kada se završe zakonske procedure, rekao je jedan portparol Euronews.

Prema njegovim rečima, televizija „trenutno ima oko 500 stalno zaposlenih“, a otvaraju se nova radna mesta za razvoj digitalne tehnologije i nude se zaposlenima čija su radna mesta ugrožena.

Petrongari je osudila „čisto ekonomski plan“. Od početka pregovora menadžmenta i sindikata „nije prihvaćen nijedan predlog sindikata. Ne želimo otpuštanja ili makar u veoma ograničenom broju“, rekla je ona.

„U Euronews nemamo kulturu štrajkova, ali situacija je alarmantna. Od nas se traži da više radimo sa mnogo manje zaposlenih“, rekla je Sesil Marion, predstavnica drugog sindikata CGT.

Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Sindikat SNJ Euronews je takođe zabrinut „nestankom servisa na turskom, jednog od retkih slobodnih turkofonih medija“. Taj servis nije obuhvaćen planom smanjenja radnih mesta, ali je ugrožen zbog izostanka finansiranja.

Prema tom sindikatu, servis na italijanskom jeziku treba da u potpunosti pređe u digitalnu formu.

Euronews, koji je 1993. godine pokrenulo dvadesetak evropskih televizija, sada je u vlasništvu egipatskog magnata Nagiba Savirisa, čiji je MGN holding u aprilu 2020. godine povećao udeo na 88 odsto, zahvaljujući povlačenju američkog informativnog kanala NBC news (grupa Comcast).

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar