Foto: EPA-EFE/MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT -- MANDATORY CREDIT: SATELLITE IMAGE 2020 MAXAR TECHNOLOGIES -- the watermark may not be removed/cropped -- HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

Cene isporuke naftnih proizvoda tankerima skoro su udvostručene protekle nedelje, a nekoliko brodova je preusmereno pošto je džinovski teretni brod i dalje zaglavljen između dve obale. 400 metara dug brod "Ever Given" zaglavljen je u kanalu od utorka, a pokušaji da se oslobodi mogli bi da traju nedeljama zbog lošeg vremena. Vlasti Sueckog kanala prihvatile su ponudu Sjedinjenih Država da pomognu.

Obustava saobraćaja u uskom kanalu koji povezuje Evropu i Aziju povećala je probleme u saobraćaju teretnih brodova, gde već postoje porećemaji i kašnjenja u isporuci robe potrošačima.

Analitičari očekuju veći uticaj na manje tankere i naftne proizvode koji se iz Evrope izvoze u Aziju, ukoliko kanal ostane zatvoren nedeljama.

„Oko 20 odsto azijske nafte dolazi preko Mediterana i Crnog mora, kroz Suecki kanal“, izjavio je Sri Paravaikarasu, direktor za Aziju u globalnoj energetskoj grupi FGE, koji dodaje da bi preusmeravanje brodova oko Rta dobre nade moglo da doda još dve nedelje njihovom putovanju, pri čemu bi tankeri Suecmaksa potrošili dodatnih 800 tona goriva.

Već slabo azijsko tržište dizela takođe je pretrpelo štetu zbog blokade Sueca pošto Azija izvozi dizel zapadnim tržištima kao što je Evropa, od čega je više od 60 odsto prošlo kroz sada zapušeni kanal 2020. godine, prema podacima FGE.

Više od 30 tankera od utorka čeka na drugoj strani kanala da prođe. Sa obala egipatske luke Said u petak se moglo videti više od 20 brodova, izjavio je jedan očevidac za Rojters.

Međutim, efekat zastoja u isporukama na energetskim tržištima verovatno će ublažiti činjenica da je sada sezona manje trgovine sirovom naftom i tečnim prirodnim gasom.

Ukoliko blokada Sueca potraje dve nedelje, isporuka oko milion tona tečnog prirodnog gasa Evropi mogla bi da bude odložena, izjavio je Karlos Tores, šef tržišta nafte i gasa kompanije Rajstad Enerdži u četvrtak.

Za to vreme, trgovci naftom rekli su za Rojters da odlučili da sačekaju i vide da li će veća plima koja se očekuje u nedelju pomoći da se problem reši.

„Naši teretni brodovi su zaglavljeni, a plovidba oko Rta dobra nade bi bila još gora opcija“, izjavio je trgovac naftom jedne zapadne firme.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar