Seks, laži i milijarde: Najmoćniji evropski urednik smenjen zbog afera

Svet 19. okt. 202107:15 > 07:28
Podeli:
Julian Reichelt Axel Springer novinar Džulijan Rajhelt
Džulijan Rajhelt Foto: EPA-EFE/CLEMENS BILAN

Glavni urednik nemačkog tabloida "Bild", u vlasništvu kompanije Aksel Špringer koja je sada vlasnik i uglednog lista "Politiko", Džulijan Rajhelt, smenjen je funkcije posle navoda o zloupotrebi položaja, odnosno nakon optužbi mlađe koleginice da se prema njoj nedolično ponašao.

Nakon što su optužbe isplivale u javnost, on se na određeni vremenski period povukao, a po povratku sa odustva nastavio je da radi. Sada, kada se kompanija „Aksel Špringer“ agresivno širi ka Sjedinjenim Američkim Državama, „Njujork Tajms“ piše da bi ovakvo radno okruženje moglo ostati nepromenjeno u budućnosti.

„Ako se sazna da imam aferu sa pripravnicom, izgubiću posao“, rekao je Rajhelt koleginici u novembru 2016. godine, što se može videti u svedočenju koje je devojka dala istražiteljima iz advokatske kancelarije koju je angaživao Aksel Špringer, kompanija u čijem je u vlasništvu „Bild“, piše „Njujork Tajms“.

Neposredno pre nego što je urednik izgovorio ove reči, žena je u medijima optužila urednika „Bilda“ za seksualno uznemiravanje. Međutim, kako je žrtva ispričala, odnos Rajhelta i zaposlene se nastavio i on je naredne, 2017. godine, unapređen na vodeću poziciju u redakciji.

Julian Reichelt Džulijan Rajhelt
Džulijan Rajhelt Foto: Jörg Carstensen / AFP / Profimedia

Rajhelt je tada i svoju mlađu koleginicu premestio na drugo radno mesto, da obavlja posao za koji je smatrala da nije za nju jer ne poseduje odgovarajuće kvalifikacije, a on je nastavio da je poziva u hotelske sobe u neposrednoj blizni centrale „Aksel Špringera“.

„Tako to ide u Bildu – oni koji spavaju sa šefom, dobiju bolji posao“, rekla je istražiteljima žrtva.

Politico, Politiko
Foto: WOLFGANG KUMM / AFP / Profimedia

Ovi detalji izvučeni su iz intervjua koji je proletos advokatska kancelarija „Aksel Špringera“ vodila sa žrtvom, a sve u nameri da se razjasne okolnosti ovog slučaja. Međutim, istraga je brzo i završena. Iz kompanije su saopštili da je svedočenje ove žene sadržalo i „neke netačne činjenice“, premda nije precizirano koje.

Sa druge strane, visokopozicionirani urednik nije odmah izgubio posao, kako je strepeo. Umesto toga, urednik koji je negirao zloupotrebu položaja, uzeo je kratak odmor, a zatim je vraćen na radno mesto možda najmoćnijeg urednika u Evropi, pošto je kompanija internom istragom utvrdila da ne postoje osnovi zbog kojih bi zaslužio otkaz.

„Njujork Tajms“ podseća da je „Bild“ vodeći medij Aksel Špringera, jedne od najjačih nemačkih kompanija još od Drugog svetskog rata. Kompanija sada većinu svoje energije usmerava ka Sjedinjenim Američkim Državama.

Godine 2015., kompanije ja kupila „Biznis Insajder“ za 442 miliona dolara. Ovog leta objavljeno je da je vlasnik i „Politika“ koji su platili milijardu dolara. Aksel Špringer po svemu sudeći za cilj ima da „postane vodeći digitalni izdavač u demokratskom svetu“, rekao je za „Njujork Tajms“ Matijas Dopfner u izjavi poslatoj elektronskom poštom.

Ali, kako izveštaji o „Bildovoj“ istrazi ukazuju, kultura na radnom mestu u kompaniji mogla bi ostati na starom nivou, sugeriše „Njujork Tajms“.

Podsetimo, kompanija je danas smenila 41-godišnjeg Rajhelta i kako navode odluka na snagu stupa momentalno, a doneta posle novih informacija o njegovom ponašanju.

U obrazloženju današnje odluke kompanija je navela da Rajhelt „nije jasno razdvojio lična i privatna pitanja“ od poslovnih nakon što je od njega to zatraženo posle interne istrage.

Julian Reichelt Džulijan Rajhelt
Džulijan Rajhelt Foto: EPA-EFE/JENS SCHLUETER

Da bi se stekao bolji utisak o nemačkoj kompaniji koja se širi i pojavljuje se kao glavni igrač na globalnom medijskom nebu, važno je razumeti ko je bio čovek po kom je kompanija dobila ime.

Aksel Špringer je bio žestoki antikomunista i pristalica Izraela, a njegovi radovi bili su neprijateljski nastrojeni prema studentima levičarima šezdesetih i sedamdesetih godina. Frakcija Crvene armije bombardovala je kancelarije Aksel Špringera u Hamburgu 1972. i 1974. godine. Nobelovac Hajnrih Bel objavio je knjigu „Izgubljena čast Katarine Blum“ o ženi kojoj je život uništio agresivni reporter „Bilda“, nakon što je imala aferu sa levičarskim militantom.

 

Bonus video: Nekrofilija u medijima: Zloupotreba smrti

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar