Foto:REUTERS/Caitlin Ochs/File Photo

Aplikacija za upoznavanje Bumble, koja je postala poznata po tome što o kontaktima s potencijalnim partnerima odlučuju žene, nakon inicijalne ponude deonica na berzi vredi više od 13 milijardi dolara. Vitni Volf Herd (31) postala je tako jedna od retkih milijarderki koja je samostalno postigla ogroman uspeh.

Bumble, koji takođe poseduje Badoo, jedna je od samo dvadesetak američkih kompanija na berzi koju vodi žena osnivačica, piše BBC.

Deonice su ponuđene po ceni od 43 dolara, ukupne vrednosti više od osam milijardi dolara. Međutim, već prvog dana cena deonica porasla je na 76 dolara, što znači da kompanija vredi više od 13 milijardi dolara.

„Žene, napravite prvi potez“

Vitni je pokrenula Bumble u Teksasu 2014. godine, uz potporu ruskog milijardera Andreja Andrejeva, osnivača evropske web stranice za upoznavanje Badoo. Ona kaže da je pokretanje platforme na kojoj žene prave prvi korak nadahnuto njenom frustracijom arhaičnim polnim normama koje dominiraju bliskim kontaktima.

Za razliku od većine sličnih aplikacija, samo žene mogu da uspostave prvi kontakt s muškim korisnicima, dok u drugim bilo koja osoba može prva da pošalje poruku.

„Lično sam iskusila kako neravnopravne veze negativno utiču na sva područja života. Želela sam to da promenim“, napisala je Volf Herd u pismu investitorima uoči ponude deonica.

Volf Herd je najmlađa žena koja vodi jednu američku kompaniju čije su deonice na berzi pa je tako najmlađa poduzetnica milijarderka. Suosnivačica je i aplikacije Tinder, ali je tu kompaniju napustila navodeći seksualno uznemiravanje kao razlog. Tinderova matična kompanija Match Group Inc., koja je negirala njene tvrdnje i kasnije pokušala da preuzme Bumble, platila je oko milijon dolara za nagodbu u ovom sporu.

Herd od 2019. godine vodi i Bumble i Badoo, budući da je Andrejev prodao svoje delove u obe kompanije gigantu Blackstoneu. Dve aplikacije zajedno imaju 40 miliona aktivnih korisnika, uključujući 2.4 milona korisnika koji plaćaju korišćenje.

Efekt pandemije

Bumble, koji je dostupan u više od 150 zemalja sveta, ističe kako je spreman za rast, ukazujući na sve veći broj samaca u svetu, sve veće prihvatanje online intimnih veza.

Pandemija je nanela štetu poslovanju Bumblea, koji prihode ostvaruje najpre od pretplata. Prihodi su 2019. godine porasli za više od 35 odsto, a dobit je iznosila 68.6 miliona dolara.

U prvih devet meseci 2020. godine, međutim, godišnji rast pao je na 15 odsto, a kompanija je imala gubitak od 116 miliona dolara.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar