Indija, par
Foto: EPA-EFE/RAMINDER PAL SINGH

U Kašmiru u Indiji održavaju se protesti zajednice Sika koji tvde da su dve devojke ove veroispovesti nasilno udate za muslimane. Međutim, njih dve se ne bi uslaglasile sa ovim tvrdnjama, pa pitanje koje ostaje da lebdi u vazduhu jeste da li se zaista radi o prislili ili o zabranjenoj ljubavi.

Pročitajte još:

Manmit Kaur, 19-godišnja pripadnica zajednice Sika i njen 29-godišnji dečko musliman Šahid Nazir Bat, iz indijskog grada Srinagar, koga naseljava većinsko muslimansko stanovništvo, prema tvrdnjama njihovih porodica pobegli su iz svojih domova 21. juna, prenosi Al Džazira.

Manmitina porodica prijavila je njen nestanak, te je sada Šahid optužen za otmicu. Ovaj par se 24. juna predao i odveli su ih u različite pritvore. Dva dana nakon hapšenja, Manmit je pred sudijom negirala otmicu.

Zvaničnici su rekli da su se njih dvoje venčali u skadu da islamskim običajima u tajnosti nakon što se Manmit promenila veru i ime u Zoja.

Dok je davala izjavu pred sudijom, mnoštvo članova zajednice Siki, zajedno sa Manmitim roditeljima, okupilo se ispred prostorija suda, zahtevajući da ona bude predata porodici. Te večeri, Manmit je policija predala njenim roditeljima, dok je Šahid i dalje u pritvoru.

Protesti

27. juna, stotine Sika okupilo se u Srinagaru, uzvikujući da su dve žene iz njihove zajednice „nasilno preobraćene“ u Islam, što je izazvalo tenzije u regionu u kojem Siki i Muslimani vekovima žive u harmoniji.

Siki čine oko dva odsto stanovništva Kašmira, regije koja se nalazi pod indijskom upravom. Oni su uticajna manjina koja nije napustila nemirni region uprkos decenijskih oružanih pobuna protiv indijske vladavine.

Većina Sika živi u selima na nestabilnom jugu i severu Kašmira, u kojima je sukob najžešći.

Foto:EPA-EFE/STRINGER

15 godina u zabranjenoj ljubavi

Slučaj Manmite nije usamljen, još jedna žena Sika našla se u epicentru bure. 29-godišnja Danmit Kour magistar političkih nauka, je već 15 godina zaljubljena u svog druga iz srednje škole, 30-godišnjeg muslimana Muzafera Šaban.

Njih dvoje stupili su u brak juna 2014. godine.

„Prešla sam u Islam 2012. godine, dve godine pre nego što sam se udala. Želela sam to, niko me nije primorao. To je bila moja odluka, po indijskom ustavu imam pravo da biram partnera“, rekla je ona.

Ona je porodici saopštila da započinje novi život i da ukoliko to ne prihvate mogu da zaborave na nju. Ipak, njena porodica nije mogla da se pomiri sa tim i odmah po njenom odlasku otišla je u policiju da prijavi nestanak. Policija ju je pronašla u roku od dva sata. Ona je takođe predata porodici, a Šaban je uhapšen i optužen za otmicu.

Danmit je rekla da ju je porodica odvela u Pandžab, regiju na zapadu Indije koju većinski naseljavaju Siki. Tvdi da su tamo pokušavali da utiču na njen način razmišljanja, te je primoraju da da izjavu protiv svog supruga.

„Pretili su mi smrću. Ali rekla sam im, i njima i mojoj porodici da ću izjavu dati isključivo pred sudijom na sudu “, rekla je.

Njen suprug se već skoro mesec dana nalazi iza rešetaka. Ona je pokušala da mu pomogne izjavivši na lokalnom sudu, da ga je njena porodica lažno optužila za otmicu i da joj je potrebna policijska zaštita od njih.

„Želim da živim kod njega, neću da budem sa roditeljima“, rekla je pred sudom.

Siki uvereni da su se udale iz straha

Neki aktivisti Sika optužuju muslimanske muškarce da su devojke iz njihove verske zajednice preobratili oružanim pretnjama i zahtevaju zakon „protiv konverzije“ i zabranu međureligijskih brakova.

Desetine članova političke partije Sika, predvođeni bivšim zakonodavcem iz Delhijaa, Manjinderom Sing Sirsom, stiglo je u region i optužilo muslimane iz Kašmirija da su „silom preobratili devojke Sika“.

Na konferenciji za novinare, Sirsa, koji je ujedno i portparol sikijske verske grupe koja upravlja hramovima, tvrdio je da je Manmit „maloletnica“ koja je „prisilno udata za šezdesetgodišnjaka“.

Otišao je i korak dalje, te naveo da je ona zapravo u srećnom braku sa čovekom iz zajednice Sika, koji se zove Šukbir Sing. Objavio je fotografije na kojima je Manmit, u tradicionalnoj odeći, sa njenim „mužem Sikom“ i drugim muškarcima u hramu Sika.

Manemit se o ovome nije oglašavala.

U međuvremenu, feministkinje i aktivistkinje su ocenile da se tu verovatno radilo o prililnom braku i oštro ga osudile.

Neki namerno šire govor mržnje

Sikski lideri u Kašmiru upozoravaju da lideri ne-lokalnih zajednica poput Sirse, koji su bliski vladajućoj partiji Baratiia Janata, koriste polemiku kako bi stvorili podelu i mržnju u regionu.

Iako je Jagmon Sing Rajna, lokalni lider Sika, zatražio zakon kojim se zabranjuju „nasilni brakovu“, takođe oseća da „autsajderi pokušavaju da iskoriste situaciju između dve zajednice u regionu“.

„Naša deca koja odu na studije van Kašmira, takođe se venčavaju za ljude drugih veroispovesti. Ali mi želimo zakon protiv konverzije. On bi važio i za Muslimane, sike i sve druge verske zajednice. Ovde je potreban ovaj zakon, mi ga zahtevamo za sve “, rekao je.

Indija, par
Foto: EPA-EFE/DIVYAKANT SOLANKI

„Ali takođe upozoravam da neki ljudi žele da oklevetaju Kašmir kroz ovaj incident i igraju političke igre sa njim. Nećemo da dozvolimo nikakvu podelu između muslimana i Sika“, dodao je.

Zakon protiv međuverskih brakova već je na snazi u severnoindijskoj državi Utar Pradeš, kojom vlada BJP, čiji je ministar Jogi Aditianat poznat po antimuslimanskim govorima mržnje.

U novembru prošle godine ova država je prva donela zakon kojim se zabranjuje „nezakonito preobraćenje“ silom, prevarama ili brakom.

Taj zakon je stupio na snagu nakon što su neki muslimani u Indiji optuženi za „ljubavni džihad“, islamofobičnu teoriju zavere koju više od 10 godina propagiraju indijske desničarske hinduističke grupe koje optužuju muslimane da mame hinduističke žene u brakove kako bi ih nasilno preobratili u Islam.

Ali policajci kažu da su međureligijski brakovi dozvoljeni Ustavom zemlje i da bi žene trebalo slobodno da biraju za koga žele da se udaju.

U februaru ove godine izbila je kontroverza zbog braka međuverskog para u južnoj indijskoj državi Karnataka. Par se obratio Vrhovnom sudu koji je podržao pravo odraslih da biraju svoje partnere i rekao „vreme je da društvo nauči da prihvata međuverske brakove bez progona parova“.

„Međuverski brakovi stari su koliko i bračna institucija“, rekla je aktivistkinja za prava Sanam Sutirat Vazir.

„Ljubavni džihad nije ništa drugo do antimanjinska politička ideja koja se meša u život i izbore pojedinca“, dodala je.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar