Mauricijus, prepolovljen japanski brod
Foto: STRINGER / AFP / Profimedia

Kapetan japanskog broda iz kojeg se izlila nafte kod Mauricijusa je uhapšen, saopštila je policija. Podsećamo, brod se nasukao 25. jula usled čega se prepolovio, a nakon toga došlo je do izlivanje nafte. Vlasti Mauricijusa su proglasile vanredno stanje, a naftna mrlja vidi se iz svemira.

U utorak smo uhapsili kapetana i njegovog zamenika. Izvedeni su na sud na temelju privremene optužnice. Istraga se nastavlja sutra, u sredu, ispitivanjem drugih članova posade“, rekao je portparol policije, Šiva Kuthen.

Indijac Sunil Kumar Nandešvar (58) optužen je za opasnu plovidbu.

Članovi posade policiji su rekli da je na dan nesreće na brodu bila organizovana rođendanska proslava.

Prema drugoj teoriji, plovio je blizu obale kako bi uhvatio WiFi signal.

Obalska straža Mauricijusa konstantno je pokušavala da dozove nekoga sa tankera kako bi ih upozorila da je kurs kojim plove preblizu obali, ali nije bilo odgovora, rekao je agenciji Rojters jedan pomorski ofircir upoznat sa incidentom.

„Ruta koja je planirana pet dana pre nesreće bila je pogrešna. Sistem navigacije na brodu je trebalo to da im signalizira, ali je očigledno da su ga ingorisali. Brod nije poslao ni poziv u pomoć (SOS) kad se nasukao, niti je odgovarao kada je obalska strtazaz pkušala da stupi u kontakt s njima,“ ispričao je oficir.

Brod se nasukao na koralni greben 25. jula i iz njega se izlilo 1.000 tona nafte ugrozivši korale, ribe i druge oblike života u moru. Naučnici su rekli da je to dosad najgora ekološka katastrofa u zemlji. Premijer Pravind Jugnaut rekao je kako je vanredno stanje proglasio jer njegova država “nema veštine ni ekspertizu” za rešavanje problema nasukanog broda te je apelovao na Francusku, čije je ostrvo Reinion u relativnoj blizini, da im pomogne.

Veći deo nafte s broda je ispumpan, ali je ostalo još 166 tona. Vlasti su postavile plutajuće barijere kako bi zadržale naftu oko broda, koji se, inače, tokom vikenda bukvalno prepolovio i prednji deo je odvučen dalje od korala.

Krizni štab je rekao da je posebna pažnja usmerena na osetljiva područja poput morskog parka The Blue Bay, Ile aux Aigrettes i the Pointe D“Esny, utočištu retkih životinja.

Tanker je dug 299,5 i širok 50 metara. Plovi pod zastavom Paname a vlasnik je firma Okiyo Marine, podružnica Nagashiki Shippinga. Iz te su kompanije poručili da su curenju kumovali loše vreme i konstantno nabijanje talasa, zbog kojeg je došlo do pukotine u tankeru. Međutim, isto tako tvrde da su uspostavili mere prevencije oko broda te da će učiniti sve što je u njihovoj moći da spreče daljnje zagađenje.

Stručnjaci kažu da se uticaj izlivanja još procenjuje, ali šteta bi mogla još decenijama da pogađa Mauricijus i njegovu ekonomiju koja zavisi od turizma.

Uklanjanje broda verovatno će trajati mesecima. Bivša kolonijalna sila Francuska rekla je da će pomoći u čišćenju.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar