Foto: ANTHONY WALLACE / AFP / Profimedia

Sve o automobilu koji je u Kini dobio prednost u odnosu na etablirane svetske marke. Hongqi L5, odnosno crvena zastava, moderna je verzija koja predstavlja omaž prethodnom retro modelu ove kompanije. Predsednik Kine Si Đinping trenutno je najveći promoter ovog ogromnog vozila koje je postalo klasa za sebe.

U poseti Čenaju na svom drugom neformalnom samitu sa premijerom Indije Narendrom Modijem pre dve godine, kineski predsednik Si Đinping odlučio je da putuje u turistički grad Mamalapuram drumom umesto helikopterom, za razliku od svog kolege Modija. Si je put od 57 kilometara „preleteo“ u jednoj posebnoj vrsti „aviona“ – njegovoj drumskoj verziji, automobilu Hongqi (Hongći), koji je baš tog dana sebe izmestio na svetlost svetske pozornice, iako istorijat proizvođača ovih automobila nije od juče, piše N1. 

To se sasvim sigurno ne bi dogodilo da ne postoji faktički nepisano pravilo po kome kineski državnici ne putuju helikopterom, već isključivo automobilom ili avionom.

POGLEDAJTE JOŠ:

Čak i kada je prisustvovao multilateralnim sastancima, poput G20, predsednik Si je izbegavao upotrebu helikoptera, a da je ovo zaista praksa, potvrđivali su tokom godina i brojni kineski zvaničnici.

Si Đinping, najmoćniji lider u Kini nakon Mao Cedunga, sa izgledima da doživotno ostane na vlasti nakon ustavnog amandmana iz 2018. kojim je uklonjeno pravilo o dva predsednička mandata, uveo je praksu korišćenja „Hongkija“, slično kao što američki predsednik putuje u specijalizovanom Kadilaku po imenu „Zver“.

Prvi put je Si koristio ovaj automobil tokom državne posete Novom Zelandu 2014. godine, i to dve verzije automobila Hongki L5. Ista limuzine, otporne na metke, prevozila ga je i tokom turneje po jugoistočnoj Aziji i Pacifiku aprila 2019. godine.

Ovaj potez je viđen kao pokušaj da se kineska marka promoviše na međunarodnoj sceni, u skladu sa Sijevom direktivom iz 2012. po kojoj kadrovi Komunističke partije trebaju da daju prednost domaćim vozilima u odnosu na inostrane.

Na ovu odluku uticaj je sasvim sigurno imao i američki predsednički Kadilak, poznatiji kao „Beast“, „Cadillac One“, odnosno „First Car“ (sa cenom od 1.5 miliona dolara, i težinom od 9100kg u svojoj najgabaritnijoj verziji). Politiku davanju prednosti domaćem sveobuhvatno je podržavao bivši američki predsednik Donald Tramp. Ovaj kupovni lokal patriotizam velikih sila, raskošnija je regionska verzija, koja je neko vreme bila nametana u Srbiji i Hrvatskoj, pod parolom „kupujmo domaće“.

Si Đinping Xi Jinping
Si Đinping Foto: EPA-EFE/ZHANG LING / XINHUA

Su Hao, profesor na kineskom Univerzitetu za inostrane poslove u Pekingu, rekao je tada za jedan kineski radio da će odabir Hongkija za prevoz Sija verovatno biti deo napora da se skrene pažnja na na međunarodnoj sceni na ovu kinesku kompaniju.

Sa istim entuzijazmom i naporima predsednik Si nastavio je i prošle godine kada je apostrofirao imperativ ambicije jačanja nacionalnih marki automobila u Kini, priznajući da je ta grana u svetu izuzetno kompetetivna.

„Moramo da imamo jezgro i ključne tehnologije u svojim rukama, ambiciju da ojačamo naše nacionalne marke automobila, u industriji sa stalnim razvojem u digitalizaciji i automtizaciji, što je za nas izazov, ujedno i prilika“, izjavio je tada Si.

Ove opaske tada su došle u jeku sve veće kontrole kineske tehnologije od strane SAD -a i njenih saveznika, u svitanje pogoršavanja trgovinskih odnosa super sila.

Istorijat
Hongki, tradicionalni ideološki simbol Komunističke partije Kine, marka je luksuznih automobila koju je 1958. godine pokrenula grupacija China First Auto Works. Ime ima jasnu simboliku – crvena zastava.

Najstarija kineska marka putničkih automobila, dugo je bila službeno vozilo visokih vladinih zvaničnika i gostujućih uglednika u Kini.

Foto: GREG BAKER / AFP / Profimedia

Mao Cedung je koristio tokom istorijske posete predsednika SAD Ričarda Niksona Kini sedamdesetih. Ali počev od devedesetih godina prošlog veka, marka je postala nepopularna jer su kineski lideri prešli na upotrebu uvoznih vozila, trenda koji je trajao sve to Sijevog govora 2012, nakog kojeg je kineski ministar inostranih poslova Vang Ži momentalno seo u Hongki H7, dajući primer ostalim članovima partije.

Hongki L5 je zvanični državni automobil Kine, koji koristi generalni sekretar Komunističke partije Si Đinping. L5 je veliki luksuzni automobil u retro stilu čiji je dizajn inspirisan modelom Hongki CA770, koji je imao pogon na Krajslerov 5.6 litarski V8 motor sa 215 konjskih snaga. Njegova proizvodnja je trajala od 1966 – 1981, a proizvedeno je samo 847 primeraka.

Inače, postoje tri varijante modela L5: za vladu, verzija za parade, a treća verzija je ona civilna.

L5 je prvi put predstavljen je 2013. godine na sajmu automobila u Šangaju, a poznat je po tome što je trenutno najskuplji automobil kineske proizvodnje koji je ikada bio dostupan za kupovinu, 5 miliona juana (800.000 dolara). Namenjen je milijarderima, biznismenima i super zvezdama koji žele da potenciraju svoju pripadnost Kini. Više nego bilo koji drugi lokalni brend Hongki je blisko povezan sa Kinom, a vlasnici su na to jako ponosni.

Ovaj sedan je u ponudi trenutno isključivo u Kini, iako je izvežen u Belorusiju putem donacija, gde ga je beloruska vojska koristila kao automobil za parade, prvi put na Paradi pobede u Minsku 2015.

Hongki je 2016. najavio V8 verziju L5, sa 4.0 tvin-turbo V8 motorom koji proizvodi 381 konjskih snaga sa osmostepenim automatik menjačem. Model V12 je označen kao CA7600, a verzija V8 kao CA7400. CA7400 je predstavljen 2017. godine.

Foto: JUAN MABROMATA / AFP / Profimedia

Performanse
Značka sa crvenom zastavom nalazi se na prednjem braniku. Okvir je od metala, a zastava od stakla.

Hongki L5 je džinovski automobil; Dužine 5,55 metara, širine nešto više od dva metra, visine 1,5 metara i međuosovinskog rastojanja od 3,4 metra. Da bismo to stavili u perspektivu: sadašnji Mercedes-Maibach S600 dugačak je 5,2 metra. L5 je takođe veoma težak, čak i civilnoj verziji bez oklopa – neverovatnih 3150 kilograma, u poređenju sa „samo“ 2390 kilograma za Mercedes.

Motor, koji ima nimalo lak zadatak da ovu težinu iznese je 6,0 litarski V12, i fali mu snaga. Izlazna snaga je 408 konjskih snaga i 550 Njutn metara. Menjač je šestostepeni, automatski menjač na sva četiri točka. Kompanija Hongki nije navela maksimalnu brzinu i ubrzanje, verovatno zato što one ne bi bile preterano reprezentativne. Potrošnja goriva je takođe misterija, ali možemo da pretpostavimo da se ovaj automobil raduje kao malo dete pumpi kda je vidi. Srećom, rezervoar za gorivo ima kapacitet od 105 litara.

Unutrašnjost je umetničko delo sa panelima od ružinog drveta i sicevima sa krem belim kožom. Centralno postavljena instrument tabla je potpuno digitalna veličine 40 centimetara, sa donjim ekranom od 20 cm osetljivim na dodir koji je multifinkcionalan, od klime do satelitske navigacije.

Logo na sredini volana je zlatni suncokret. U kineskoj simbolici suncokret predstavlja dug život i sreću. Hongki simbol koristi taj simbol već neko vreme,a tu su i mali logotipi suncokreta na sredini točkova.

Zadnji deo poseduje sav luksuz koji bi Hongki i trebalo da ima, uključujući 1,1 metar prostora za noge, bež tepihe i zabavni sistem na zadnjim sedištima sa televizorom i Bouz (Bose) ozvučenjem. Zanimljivo je da je Hongki L5 takođe opremljen CD šaržerom sa šest diskova, što je prava retkost na savremenim automobilima!

Prtljažnik deluje beskrajno. Dizajn zadnjih svetala je preuzet od oblika tradicionalnih kineskih fenjera. Hromirane šipke sa obe strane registarskih tablica ponovo su inspirisane modelom CA770. Iznad registarskih tablica piše Hongki, navodno rukopisom Mao Cedunga.

Prednji deo je ništa manje impozantan, sa crvenom zastavom na haubi, hromiranim rešetkama, dok su retro svetla ponovo omaž modelu CA770.

Na tržištu, Hongki L5 se takmiči sa automobilima poput Bentlija i Rols Rojsa, mada se u stvarnosti uopšte i ne takmiči, toiko je redak i jedinstven, da je stvorio klasu za sebe.

BONUS VIDEO Kineskom robotu zabranjen ulazak u lift

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar