SAD vakcina
Foto: EPA-EFE/Peter Foley

Godinu i po dana nakon početka pandemije korona virusa, manje od polovine mladih Amerikanaca između 18 i 39 godina je vakcinisano. Bela kuća je razvila novu strategiju kako bi motivisala mlade: udružiće se sa influenserima popularnih društvenih mreža i tako promovisati kampanju za vakcinaciju, piše Njujork Tajms.

Pročitajte još:

Eli Zejler (17), srednjoškolka iz Kalifornije sa preko 10 miliona pratilaca, postala je poznata na platformi TikTok zbog svojih snimaka o modi i lajfstajlu. U junu je dobila mejl od marketinške kompanije za influensere „Vilidž marketing“ u kome je pisalo da joj se obraćaju u ime druge stranke: Bele kuće, izveštava Njujork Tajms.

Pitali su je da li je zainteresovana da učestvuje u kampanji podržanoj od strane Bele kuće i podstakne svoje mlade pratioce da se vakcinišu protov korona virusa: „Ogromna je potreba za podizanjem svesti mladih ljudi koji spadaju u starosnu grupu od 12 do 18 godina“, dodali su.

Eli Zejler je pristala i priključila se kampanji promovisanja vakcinacije među mladima. Istog meseca, imala je onlajn razgovor sa doktorom Entonijom S. Faučijem, direktorom Nacionalnog instituta za alergije i zarazne bolesti. Snimak je podelila i na druge društvene mreže. Eli se vakcinisala i podelila događaj sa svojim pratiocima. Poručila im je da se i oni vakcinišu jer će tada moći slobodno da se kreću. Izjavila je da njen posao nije gotov: „Neću stati sve dok se svi moji pratioci ne vakcinišu i ne budu bezbedni.“

Vakcinisanje mlade populacije ključno je u borbi protiv pandemije, piše Njujork Tajms, jer ova starosna grupa ima najnižu stopu vakcinacije u Sjedinjenim Američkim Državama.

Prema podacima iz Centra za kontrolu i prevenciju bolesti, 58 posto mladih između 12 i 17 godina nisu primili ni jednu dozu vakcine protiv korona virusa.

Da dopre do mladih, Bela kuća je unajmila „virtuelnu vojsku“ od 50 tvič strimera, jutjubera i tiktokera sa ogromnim brojem pratilaca, kao i osamnaestogodišnju pop zvezdu Oliviju Rodrigo.

Državne i lokalne vlade takođe su započele sličnu kampanju: unajmili su „lokalne mikro influensere“, čija publika broji između 5 hiljada i 100 hiljada pratioca, da promovišu KOVID-19 vakcine svojim fanovima.

Ove kampanje su kontranapad protiv sve većeg broja antivaksera koji preplavljuju internet i društvene mreže dezinformacijama o pandemiji, agresivno braneći svoja uverenja. Da bi izbegli napade na internetu, oko ove aktuelne teme, mnogi mladi influenseri jednostavno su odlučili da ne pričaju o vakcinaciji.

„Nisam se mnogo brinula oko negativne reakcije interneta“, izjavila je Kristina Nadžar (30), tiktok zvezda poznata na internetu pod nazivom Tinx. „Znam da je ispravna stvar upoznati javnost sa značajem vakcinacije“, dodala je.

Kristina je bila ushićena kada ju je Bela kuća kontaktirala. Ubrzo je, kao i njena koleginica Eli Zejler, imala priliku da intervjuiše doktora Faučija. Objavila je kratak snimak na svom instagram profilu u kome sagovorniku postavlja „goruća“ pitanja vezana za vakcinaciju – prvenstveno, da li je vakcina bezbedna?

Rene di Resta, istraživač iz oblasti dezinformacija na Stanfordskoj Internet Opservatoriji, istakla je da postoji kontrast između influensera koje su pozvali da rašire informacije i pozitivnim aspektima vakcinacije s jedne strane, i skeptičnih antivaksera s druge strane. Smatra da kampanje sa influenserima možda neće biti dovoljne, jer kako kaže, suprotna strana je glasnija. „Osobe koje veruju da su vakcine loše, o tome svakodnevno govore i objavljuju sadržaje sa heštegovima i rade sve što mogu da zatrpaju internet dezinformacijama“, rekla je Di Resta.

Zvaničnici javnog zdravlja u Sjedinjenim Američkim Državama koristili su javne ličnosti da pošalju poruku javnosti još od 1956. godine, kada je kralj roka, Elvis Prisli zavrnuo rukav u emisiji Eda Sulivana, i dobio vakcinu protiv polia.

Vremena su se promenila, i prema istraživanju marketinške agencije MuseFind iz 2018. godine, mladi mnogo češće veruju savetima influensera, nego poznatoj mejnstrim ličnosti.

Džejson Haris, izvršni direktor marketinške agencije Mekanism, koji je kako piše Njujork Tajms, autoritet u oblasti marketinga za influensere, smatra da „jedini način da ugušimo dezinformacije na društvenim medijima, je da osnujemo „vojsku influensera“ koja će se boriti da mladima prenese pozitivne poruke o vakcinama“

U januaru, Bela kuća je počela da proučava snagu onlajn influencera i način na koji mogu da je iskoriste za dobrobit američke nacije. Marketinška taktika koju su koristili slična je kampanji promocije vakcinacije predsednika Bajdena, rekao je Rob Flarti, direktor digitalne strategije Bele kuće. Zajedno sa Kler Hamfri, digitalnom direktorkom Bele kuće koja je zadužena za pandemiju korona virusa, udružili su se sa „Vilidž marketing-om“ i „Made to Save“, nacionalnom kampanjom čiji je cilj da priomoviše pristup kovid vakcinama. U junu su održali nekoliko sastanaka preko platforme Zoom, na kojima su onlajn influenseri imali priliku da postave pitanja u vezi sa vakcinama i kako one deluju.

Flarti je izjavio da je cilj ove kampanje da mladi dobiju preverene informacije, i da budu podstaknuti da se vakcinišu.

Bonus video: Treća doza vakcine protiv korone

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar