Foto: EPA-EFE/ROMAN RIOS

Sve je spremno za početak još jedne sezone u kraljevskoj klasi Moto GP šampionata, a utisci iz prošle se još nisu slegli. Najbolji vozač, Mark Markez padom na startu prošlog šampionata, omogućio je jednu od najuzbudljivijih sezona proteklih godina.

PROČITAJTE JOŠ

Španac koji je poput Hamiltona godinama dominirao, prošle sezone nije bio u konkurenciji, a vozači su se smenjivali na podijumima, prvom mestu u generalnom plasmanu i do samog kraja trku za titulom ostavili otvorenom.

Pomalo neočekivano, ona je otišla u ruke Đoana Mira, a Suzuki je konačno uzeo toliko željenu titulu na koju su čekali punih 20 godina. U opštem haosu, Mir je uspevao da bude konstantan i sakuplja bodove koji su ga na kraju doveli do titule. Tragičar je bio Fabio Kvartararo koji je najduže vodio u generalnom plasmanu i ostvario najviše pobeda, ali ga je katastrofalan završetak sezone koštao pehara.

Tako je na kraju njegov klupski kolega Franko Morbideli ostao najbliži pratilac Miru, ali je njega koštao slab početak sezone.

Maverik Vinjales još jednom je podbacio, a Valentino Rosi ponovo nije bio ni blizu i ove godine je najavio da mu ovo neće biti oproštajna sezona.

Marka Markeza neće biti ni na startu ove sezone jer će zbog potpunog oporavka propustiti sigurno prve dve trke šampionata, a možda se povratak i prolongira, što stavlja upitnik nad njegove šampionske ambicije i daje priliku rivalima da steknu zalihu pre njegovog povratka.

Ko i u u šampionatu Formule 1, razvoj motora je „zamrznut“ pa će se u novu sezonu krenuti sa prošlogodišnjim modelima, što garantuje novo uzbuđenje jer su se privatni timovi nikad više približili fabričkim „aždajama“.

Ko su favoriti?

Odsustvo Markeza sa starta sezone gotovo da kao odgovor na pitanje nameće – svi! S obzirom na to da će uslovi biti gotovo identični prošlogodišnjima, trebalo bi očekivati i sličnu neizvesnost.

Ipak u prvi plan uvek trba istaći vozače fabričkih timova. Honda koja je godinama dominirala zahvaljujući Markezu odlučila je da u sezonu uđe sa izmenom na poziciji drugog vozača. Umesto mlađeg brata Markeza, priliku je dobio iskusni Pol Espargaro pa će Španac po prvi put imati šansu da svoj kvalitet pokaže vozeći motor prve klase. Aleks Markez je prešao u LCR Hondu, razvojni tim „starijeg brata“ gde će imati priliku da stiče neophodno iskustvo i priprema se za neku od narednih godina, mada ni ove neće biti bez šansi.

Čini se da će se i ovoga puta prvi pitati Suzuki. Šampion Đoan Mir imaće zadatak da brani titulu, a iako ni ove predsezone njegov motor nije bio najbrži, stabilnost i konsatntnost će biti njegovi glavni aduti.

PROČITAJTE JOŠ

Sa gotovo podjednakim šansama u sezonu ulazi njegov klupski kolega Aleks Rins, koji je prošle godine bio treći u generalnom plasmanu, a povreda sa početka sezone ga je možda i sprečila da se na kraju okiti titulom. Od ulaska u kraljevsku klasu, Rins figurira kao veliki talenat i ako izbegne povrede i prevelike oscilacije, možda bi ove godine mogao i da ide do kraja.

Ponovo će na velikom ispitu biti i Jamaha. Maverik Vinjales je u debitantskoj sezoni u Suzukiju najavio velike stvari u najjačoj konkurenciji, ali od prelaska u Jamahu nismo videli ništa od toga. Problemi sa pouzdanošću motora i sa prevelikim brojem grešaka koje je pravio ostavili su ga bez prave šanse za titulu, a ove sezone će morati dokaže da priče o potencijalu nisu bile uzaludne.

Društvo u timu će mu praviti Fabio Kvartararo koji je došao umesto legendarnog Rosija i Francuz će ove godine morati da sezonu izveze od početka do kraja na način kako je vozio prvu polovinu prošle kako bi prvi prošao kroz cilj šampionske trke.

Glavni konkurent fabričkim timovima i ove sezone će biti Petronas Jamaha. Franko Morbideli je u drugom delu prošlog šampionata ispravio brojne greške i zamalo na kraju pretekao Mira u generalnom plasmanu, a bolji motor i iskustvo stavljaju ga u red ozbiljnih favorita.

Kako će u ovoj sezoni izgledati „Doktor“ tek teba da se vidi, ali osim velike armije fanova, malo je onih koji smatraju da bi Valentino Rosi mogao da se umeša u borbu za titulu. Ipak, kada je u pitanju jedan od najboljih vozača svih vremena, sve je moguće, pa ako ništa drugo, možda bi mogli da vidimo makar jednu pobedu koju svi čekaju još od 2017. godine za krunu neverovatne karijere.

U sezonu iskupljenja svakako ulazi Dukati. Moćna italijanska mašina nema konkurencije kada izađe na pravac, ali će snagu biti potrebno ukrotiti i odraditi fina podešavanja kako bi se velikan uključio u šampionsku trku.

Australijanac Džek Miler dobio je priliku da se takmiči u fabričkoj ekipi, a činjenica da je jedinu titulu za Dukati osvojio njegov zemljak, Kejsi Stoner mogla bi da bude dodatni podstrek, ali i veliki pritisak za Milera, koji je prethodnih godina pokazao zavidno umeće. Društvo će mu praviti Frančesko Banjaja koji je takođe dočekao svoju šansu da sedne na motor neke fabričke ekipe, i koji nosi šampionski pedigre iz nižih klasa, pa ostaje da se vidi koji su dometi Dukatija ove godine.

Šanse za titulu bi eventualno mogao da ima još samo dvojac KTM ekipe koja je prošle godine napravila veliki iskorak. Bred Binder i i Migel Oliveira će biti izuzetno opasni takmaci, pa se austrijski tim sa pravom nada još jednom koraku napred.

Ako i nemaju šanse za titulu, Žoan Zarko, Aleš Espargaro, Danilo Petrući i Takaki Nagakami, sigurno mogu da zakomplikuju brojne trke jer su prethodnih godina pokazali da mogu da se bore, ne samo za podijume, već i za pobede.

Šampionat kreće sa dve trke u Kataru, a već na početku bi trebalo da dobijemo odgovore bar na neka pitanja. Ljubitelji Moto GP šampionata se ipak nadaju sezoni sličnoj prošloj kada se do samog kraja nije znalo ko će biti šampion kraljevske klase.

Vozači i timovi

Aprilija

Aleš Esprgaro

Lorenco Savadori

Dukati

Džek Miler

Frančesko Banjaja

Pramak Dukati

Žoan Zarko

Horhe Martin

Esponsorama Dukati

Luka Marini

Enea Basijanini

Repsol Honda

Mark Markez

Pol Espargaro

Štefan Bradl (Zamena do povratka Marka Markeza)

LCR Honda

Aleks Markez

Takaki Nakagami

Red Bul KTM

Bred Binder

Migel Oliveira

Teh3 KTM 

Dailo Petrući

Iker Lekuona

Suzuki 

Aleks Rins

Đoan Mir

Jamaha

Maverik Vinjales

Fabio Kvartararo

Petronas Jamaha

Franko Morbideli

Valentino Rosi

Kalendar Moto GP šampionata za 2021. godinu:

28. mart, Velika nagrada Katara, Losail

4. april, Velika nagrada Dohe, Losail

18. april, Velika nagrada Portugala, Algarve

2. maj, Velika nagrada Španije, Anhel Nijeto

16. maj, Velika nagrada Francuske, Le Man

30. maj, Velika nagrada Italije, Muđelo

6. jun, Velika nagrada Katalonije, Katalunja

20. jun, Velika nagrada Nemačke, Sahsenring

27. jun,Velika nagrada Holandije, Asen

11. jul, Velika nagrada Finske, Kimi Ring

15. avgust, Velika nagrada Austrije, Red Bul ring

29. avgust, Velika nagrada Britanije, Silverston

12. septembar, Velika nagrada Aragona, Motorland

19. septembar, Velika nagrada San Marina, Marko Simončeli

3. oktobar, Velika nagrada Japana, Tvin Ring Motegi

10. oktobar, Velika nagrada Tajlanda, Čang

24. oktobar, Velika nagrada Australije, Filip Ajland

31. oktobar, Velika nagrada Malezije, Sepang

14. novembar,Velika nagrada Valensije, Rikardo Tormo

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram