Formula 1 donela je istorijski i bizaran epilog u borbi za titulu, na kraju je Maks Ferstapen pobedio, iako je u većem delu trke vodio Luis Hamilton!

PROČITAJTE JOŠ

U svetu sporta, sve je u nedelju u senci borbe Maksa Ferstapena i Luisa Hamiltona, koji su imali identičan broj bodova (369.5) pred odlučujućih 58 krugova.

Bilo je prvo kontroverznog sudara u kom FIA nije ni analizirala Hamiltona u 1. krugu, Luis je samo iskoristio priliku da iseče krivinu i umakne, zatim ga je u jednom periodu trke ozbiljno namučio Čeko Peres.

Onda je usledila završnica u kojoj je ključno bila udaranje Latifija u zid. Ušao je bezbednosni auto i onda je doneta kontroverzna odluka jer nije dozvoljeno da se vrate vozači koji kasne za ceo krug, pa Ferstapen nije mogao da se vrati na mesto tik iza Hamiltona. Ipak, onda je dozvoljeno da se obilaze vozači i vozilo bezbebednosti, a na kraju je Luis posustao i izgubio prvo mesto.

Na taj način, Ferstapen je prekinuo dominaciju Mercedesa u hibridnoj eri Formule 1, koja je trajala od 2014. godine, a takođe je postao prvi holandski šampion. Ujedno je i Hondi doneo prvu titulu još od 1991. godine, kada se na tronu našao Aerton Sene, i to baš u poslednjoj sezoni japanske kompanije u šampionatu.

Foto: EPA-EFE/KAMRAN JEBREILI /

Poredak vozača u šampionatu

1. Maks Ferstapen 395.5

2. Luis Hamilton 387.5

3. Valteri Botas 226

4. Serhio Perez 190

5. Karlos Sainc 164. 5

6. Lando Noris 160

7. Šarl Lekler 159

8. Danijel Rikardo 115

9. Pjer Gasli 110

10. Fernando Alonso 81

11. Esteban Okon 74

12. Sebastijan Fetel 43

13. Lens Strol 34

14. Juki Cunoda 32

15. Džordž Rasel 16

16. Kimi Raikonen 10

17. Nikolas Latifi 7

18. Antonio Đovinnaci 3

19. Mik Šumaher 0

20. Robert Kubica 0

21. Nikita Mazepin 0

Krug 68 – Ferstapen je prvak posle ludnice sa bezbednosnim vozilom!

Potpuni haos je viđen na kraju trke Formule 1, posle sejfti kara, biće ozbiljnih kontroverza i sukoba između Mercedesa i Red Bula!

Krug 53 – Vozilo bezbednosti!

Latifi se zakucao u zid, moralo je da izađe vozilo bezbednosti. Ferstapen je zamenio gume, ispratio ga je Hamilton.

Krug 52 – I dalje je na preko 10 sekundi razlike Luis

Samo šest krugova pre kraja, na +11.6, samo ludost može sprečiti Hamiltona da prigrli osmi trofej F1.

Krug 46 – Drži tempo Hamilton

Sada je Maks na +13, i dalje je to veliki zaostatak. Zanimljivo je da je na 40. krugu Hamiltonu rečeno da je Maksu neophodan prosek od 0.8s da bude brži po krugu, kako bi došlo do preokreta do kraja.

Krug 42 – Topi se razlika 

Imao je Hamilton u jednom momentu i 17 sekundi prednosti, sada je to palo na 14,3 i u jednom momentu se požalio timu da ne može da drži stari tempo.

Krug 39 – Najbrži krug Maksa

Ulazi se u poslednjih 20 krugova odluke! Prevaziđen je i period sa virtuelnim vozilom bezbednosti zbog izletanja Đovinacija, a u ovom periodu nije bilo preticanja i svi su morali da spuste brzinu za 40 odsto.

Krug 35 – Hamilton samo bliži tituli

Sada je Maks na oko +5 i treba mu čudo, i kada dođe do ličnog najboljeg kruga na trci, Hamilton to nadmaši.

Krug 27 – Kraj za legendu!

Kimi Raikonen završio je trku i otišao u penziju kao velikan Formule 1 sa jednom titulom, 10 pobeda i 151 startom, što je drugi najbolji rezultat istorije u ovom parametru. Bio je 52 puta na podijumu, sada nije imao sreću da završi trku.

Krug 25 – Savršeno vozi Hamilton

To je i najveći problem za Maksa, biće teško vrebati kiks.

Praktično Luis samo ređa najbolje krugove i prevazilazi svoje rezultate.

Krug 21 – Opet imamo dramu, Maks duguje Peresu!

Dugo je mučio Hamiltona Peres, na kraju mu je potrošio mnogo vremena i onda mu je prišao Ferstapen.

Hamilton jeste preuzeo opet prvo mesto, ali opet imamo i duel sa Maksom, kom je brzo posle obavljenog posla ostavio prostor Meksikanac.

Krug 20 – Duel Peresa i Hamiltona

Dugo Peres i Hamilton vode duel, mnogo puta je rizikovao Luis, ali ne do kraja! Peres je odigrao vrhunski za svog timskog kolegu.

Krug 19 – Maks ispred Sainca

Sada sledi novi direktni duel Maksa sa Hamiltonom, ukoliko uspe da mu se prvo približi.

Krug 18 – Još je Hamilton u prednosti

Taktički je iskoristio i Hamilton priliku da promeni pneumatike, a onda se Peres iskristalisao kao lider, slede Hamilton, Sainc i Ferstapen.

Maks sada ima jednu prepreku do Hamiltona.

Krug 16 – Maks u problemu

Maks je brzo morao na promenu guma i ide na tvrde, ali je mnogo već izgubio, sa nekoliko brzih krugova je Hamilton napravio kapitalno vreme.

Krug 8 – Diktira Hamilton tempo

Drži dve sekunde odstojanja Britanac i za sada ne deluje da ga Maks može ugroziti.

Krug 6 – Maks ljut i dalje zbog 1. kruga

„Šta rade oni“, pitao se Maks glasno preko konekcije jer FIA neće da analizira kontakt sa početka trke. Usput, Hamilton je postavio najbrži krug.

Krug 3 – Ne menja se ništa na vrhu

Za sada, nije pod istragom kontakt Hamiltona i Maksa, što je izludelo Ferstapena, ne može da poveruje da se neće skenirati potez vozača Mercedesa. Posle incidenta, Maks kaska za Hamiltonom.

Krug 1 – Maks je izgubio prvo mesto, brzo došlo do incidenta

Već na startu je Ferstapen probao da obiđe Hamiltona, došlo je do kontakta i Hamilton je skratio krivinu i nastavio da predvodi trku.

14.02 – Narandžasta armija je uz Maksa

13.55 – Šta donosi istorijski momenat? 

Hamilton ima sedam titula, koliko i Mihael Šumaher. Ima priliku da sam bude na tronu istorije, Maks želi da mu pomrsi konce i potvrdi da je pred njim budućnost, postao bi i prvi Holanđanin sa titulom.

13.52 – Ko sa koje pozicije kreće?

Maksova je pol pozicija, uz rame mu je Hamilton, slede Noris, Peres, Sainc, Botas…

Pozicije Botasa i Peresa govore da će biti zanimljivo u borbi Mercedesa i Red Bula.

13.50 – Rangiranje konstruktora

Trku F1 možete pratiti na kanalu Sport Klub uz SBB ili ukoliko još uvek niste korisnik SBB usluga – putem EON aplikacije uz EON pakete van SBB mreže koji su dostupni preko bilo kog interneta u Srbiji. EON sport paket dostupan je za 799 dinara, bez ugovorne obaveze u narednih 30 dana.

BONUS VIDEO Legenda Formule 1 – Frenk Vilijams

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare