Foto:Youtube

Profesija jutjubera je jedna od trenutno najunosnijih, s obzirom na cifre koje zarađuju od objavljivanja klipova s velikim brojem pregleda.

Mnogi od njih se često hvale šta su sve kupili od svojih para, a među njima prednjači Bogdan Ilić poznatiji kao Baka Prase, koji ima dva skupa automobila, a stan u kome živi iznajmljuje u luksuznom beogradskom naselju. On je često izložen osudama, zbog svog rečnika u kome neretko koristi psovke, te ga mnogi prozivaju zbog tzv. „lošeg uticaja na decu i mlade“. Protiv ovakvih optužbi, jutjuber se jednom prilikom pozvao na humanitarne akcije u kojima učestvuje i naveo da je sa svojim kolegama prikupio više od 15.000 evra, a sam donirao pet za decu obolelu od raka.

Baka Prase nije jedini humanitarac među jutjuberima, nedavno se u medijima vrtela priča kako Danilo Badnjar, poznatiji kao Čoda, šeta beogradskim naseljima i deli ljudima novac kako bi platili račune. Takođe, u javnosti se istakao i Miloš Kostić, zvani Kimi, jutjuber koji je malog dečaka romske nacionalnosti vodio u tržni centar i kupovao mu sve što je dečak želeo, a nekoliko dana kasnije odveo ga je i da njegovoj porodici kupi veš mašinu.

Za razliku od Bake Praseta koji se iz revolta pohvalio svojim dobrim delima, s ovom dvojicom, problem je nastao i zbog toga što su na svojim debelo i zaradili, s obzirom na to da su svoja dobročinstva snimali i objavili na svojim kanalima, na kojima su od njih skupljali klikove, na osnovu kojih inače i zarađuju. Tada su ih u medijima prozivali da su „humani iz koristi“, jer su mnogo više novca dobili nego što su dali tim nesrećnim ljudima koje su izabrali da im pomognu.

Među poslednjim u nizu, koji je nedavno učestvovao u jednoj humanitarnoj akciji je jutjuber Andrija Jo, jedan od favorita na nedavno održanoj Beovuziji, na kojoj se oprobao i kao pevač. Naime, poznati Leskovčanin radeći za kasom u DM drogeriji u Leskovcu prikupio je 300.000 dinara za „Udruženje za pomoć mentalno nedovoljno razvijenim osobama Leskovac“.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Nesumnjivo je da naši jutjuberi, po uzoru na svetske, jesu učesnici mnogih humanitarnih akcija i od silnih para koje zarađuju ne žale da daju nešto novca i za ugrožene kategorije, ili da svoju popularnost iskoriste da prikupe što više novca u okviru neke kampanje. Da li to neki rade zarad lične koristi i još veće lične zarade ili iz altruizma teško je suditi, ali u svakom slučaju onima koji pomoć primaju znači svaki dinar, a i deca koja prate jutjubere i na koju, kako kažu, oni imaju veliki uticaj, mogla bi da usvoje nešto i iz tog humanog modela njihovog ponašanja.

PROČITAJTE JOŠ

Podsećanja radi, italijanska modna blogerka, dizajnerka i manekenka Kijara Feranji, osnovala je humanitarni fond zajedno sa svojim suprugom, italijanskim reperom Fedezom, koji je u samo tri dana sakupio više od tri miliona evra za pomoć italijanskim bolnicama koje se nalaze u krizi zbog koronavirusa u toj zemlji. S obzirom na mere koje su uvedene i kod nas zbog širenja koronavirusa, njen primer bi mogli da slede i naši influenseri, te da preventivno skupe neki novac koji će pomoći u borbi protiv korone pre nego uzme maha kao u Italiji.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk i Tviter.

PROČITAJTE JOŠ